قوانین و شرایط برای بدهکاران تسهیل شود/ تلاش اصفهان در آزادسازی زندانیان

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: قوانین و شرایط برای بدهکاران و زندانیان جرائم غیرعمد فاقد دارایی تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد« در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان به وجود زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم آزادی این دسته از افراد در بند است تا مشغول به زندگی خود بشوند و چالش های بعدی از بین برود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: افرادی که به دلیل بدهی و ناتوانی مالی در زندان هستند بر بدهی آنان بر اساس بهره و تورم افزوده شود که چنین وضعی نیازمند اصلاح قوانین است.

 

وی با اشاره به ناتوانی در پرداخت مالی بدهکاران تصریح کرد: قوانین و شرایط برای بدهکاران و زندانیان جرائم غیرعمد فاقد دارایی تسهیل شود و قضات در صدور حکم اعسار سخت گیری نکنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: بسیاری از بدهکاران مالی توانایی پرداخت دیه، بدهی و مهریه را ندارند و ورود آنان به زندان مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باید در آزادی آنان تلاش کرد و تفاوت این دسته از افراد با فرد ورشکسته ایجاد شود.

وی به پرداخت سکه توسط مردها بابت طلاق و مهریه اشاره کرد و گفت: حقوق افراد امکان خرید یک سکه در هر ماه را ندارد که در این راستا نیز باید همکاری بشود.

 

*تلاش اصفهان در آزادسازی زندانیان

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: استان اصفهان در این امر پیشتاز بوده و امسال 375 نفر با کمک خیرین و عموم مردم، گذشت شاکیان، کمک ستاد دیه و احکام اعسار آزاد شده اند و به آغوش خانواده خود بازگشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس کل دادگستری در این امر مشارکت و همکاری خوبی داشته اند، یادآورشد: یکی از دغدغه های مهم مسئولان غذایی کمک به آزادی زندانیان بوده و مردم هم در این امر تلاش و همت خوبی داشته اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود به مناسبت 13 آبان اشاره کرد و گفت: حمایت مردم از رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دوران تبعید و اجرای سیاست ها مایه ترس و وحشت دشمن بود.

وی ادامه داد: دشمن همواره به دنبال فرصت های مختلف در جهت شکست و براندازی انقلاب اسلامی بوده اما تاکنون این نور انقلاب در دنیا پیچیده است.

کد خبر 1113022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha