توسعه هر کشور وابسته به میزان جمعیت فعال و جوان است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رشد و توسعه هر کشور وابسته به میزان جمعیت فعال و جوان است، گفت: جمعیت کشور به سمتی می رود که شاخصه جوانی را از دست داده و به سمت سالمند شدن پیش می رود.

سید مرتضی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تایید طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده گفت : زمان پنجره جمعیتی محدود است و جمعیت کشور به سمتی می رود که شاخصه جوانی را از دست داده و به سمت سالمند شدن پیش می رود. از طرفی از نظر نرخ زاد و ولد در کشور در نقطه بحران هستیم.

 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد و توسعه هر کشور وابسته به میزان جمعیت فعال و جوان است، بنابراین نگرانی جدی است. پیری جمعیت فقط نگرانی ما نیست بلکه بسیاری از کشورها بویژه اروپا نسبت به موضوع نگران و حساس هستند.
 
 
وی ادامه داد : برابر این نگرانی ها ضرورت هایی وجود دارد که عمدتا باید در جهت تسهیل روند فرزندآوری و نگاه پررنگ تر و دقیق به مقوله جمعیت و خانواده باشد. باید مشوق هایی را در جامعه نهادینه و قانونمند کنیم که اجبارا به خانواده به عنوان واحد کوچک مقیاس جمعیت کشور اهمیت داده شو  تا خانواده ها بدانند از طرف حاکمیت در قبال فرزندآوری از آنها حمایت می شود.
 
 
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این دغدغه ها و نگرانی ها، مجلس به این فکر افتاد که با استفاده از اصل 85 طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده را بررسی کند، این قانون می تواند دست مایه خوبی برای کارگزاران باشد برای اینکه در صدر برنامه ریزی هایشان برای رشد جمعیت و تشویق فرزندآوری برنامه ریزی اساسی کنند.
کد خبر 1114106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha