بزرگترین مزیت خراسان در حوزه فرهنگ وجود مقدس امام رضا(ع) است

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: خراسان یعنی فرهنگ و فرهنگ یعنی خراسان، در خراسان از فرهنگ سخن گفتن کار آسان و سهلی نیست اما کار مهم و ارزشمندی است، خراسان از گذشته فرهنگی و فرهنگساز بوده است و تمدنی و تمدن ساز بوده و است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام  «حجت گنابادی نژاد » امروز چهارشنبه(۲۶آبان) در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در ساختمان مجتمع فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام برگزار شد؛ بیان کرد: در این جلسه مهم و ارزشمند که اهالی فرهنگ و فرهنگسازان گرد هم جمع شدند، با معارفه یک مجاهد فرهنگی و یک سرباز اسلام و انقلاب در عرصه میدان خطیر فرهنگی ایفای نقش خواهد کرد.



معاون امور هماهنگی زیارت و زائران در استانداری خراسان رضوی افزود: خراسان یعنی فرهنگ و فرهنگ یعنی خراسان، در خراسان از فرهنگ سخن گفتن کار آسان و سهلی نیست اما کار مهم و ارزشمندی است، خراسان از گذشته فرهنگی و فرهنگساز بوده است و تمدنی و تمدن ساز بوده و است.

 

وی با بیان اینکه یکی از اولویت هایی که باید در عرصه فرهنگ به آن توجه شود کارنامه فرهنگی خراسان در عصر انقلاب اسلامی است؛ گفت: ما از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ رویدادی نداریم که فعالان فرهنگی پا به پای اولویت های انقلاب حاضر نباشند صمیمی ترین یاران رهبر معظم انقلاب در عرصه مبارزات فعالان فرهنگی بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بسیاری از چهره های نامدار فرهنگی ما ، پدر و یا برادر شهید هستند و کمتر عرصه ای است که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده باشد و عزیزان عرصه فرهنگ غایب باشند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: قوی ترین شعرها را در جریان نقطه های بحرانی و حساس انقلابی مانند یوم الله 9 دی از عزیزان شاعر خراسانی داشتیم و بهترین نقش آفرینی ها را در عرصه های فرهنگ مردمی ، هنر نمایش و سینما بوده است.

 

وی بیان کرد: افق آینده ما که تمدن نوین اسلامی است قطعا  از شرق و از خراسان رقم خواهد خورد و مدیر کل ارشاد مسئولیت یک دستگاه و یک اداره کل را نپذیرفتند بلکه مسئولیت یک افق و رسالت را عهده دار شدند و با همه محدویت ها و سختی هایی که در این مسئولیت وجود دارد اما یک میدان بزرگ، حساس و تعیین کننده ای است که ما بتوانیم ظرفیت ها را متناسب با افق تمدن نوین اسلامی شناسایی و سازماندهی کنیم.

 

معاون امور هماهنگی زیارت و زائران در استانداری خراسان رضوی افزود: بزرگترین مزیت خراسان در فرهنگ، وجود مقدس امام رضا (ع) است، حضور 30 میلیونی زائر در سال در مشهد ، بی بدیل تریبونی است که برای فرهنگ و هنر کشور ما و دینی و انقلابی ما  وجود دارد.

 

وی گفت: هنرمندان فرهنگ ساز در این استان، هر کدام می توانند بخشی از این پازل بزرگ تمدن نوین اسلامی را متقبل شوند . همچنین ظرفیت بزرگ و تشکل های بزرگ مردمی در این استان بزرگترین سهم را در این خصوص دارند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به سرانه های فرهنگی استان؛ بیان کرد: سرانه مسجد، سرانه هیئت، کانون های فرهنگی، فعالان قرآنی، جلسات قرآنی مشهد، سرانه های فعالان مردمی در عرصه های اقتصاد فرهنگ چون چاپ و نشر در استان و مشهد جزو بالاترین سرانه ها است.

 

وی گفت: مزیت خراسان این است که مردم در عرصه فرهنگ حضور دارند، تاثیر گذار و نقش آفرین هستند.

 

 

کد خبر 1117288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha