اجازه ندهیم تاریخ دفاع مقدس فراموش و یا در آن انحراف و تحریفی ایجاد شود

امام جمعه دزفول با بیان اینکه در قرآن شهدا انسانهایی برجسته و بیدار معرفی شده‌اند که هم در دنیا و هم در آخرت پیروز و سربلند هستند گفت: نباید اجازه دهیم تاریخ گرانقدر دفاع مقدس به ورطه فراموشی سپرده و یا انحراف و تحریفی در آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز در یادواره شهدای تیپ 292 زرهی سرلشکر شهید آزادی دزفول اظهار کرد: همه موظف هستیم از دفاع مقدس، تاریخ و آثار و میراث ارزشمند دفاع مقدس بیش از جان خود حفاظت و حمایت کرده و واقعیت و تاریخ ارزشمند دفاع مقدس را بدون حتی کلمه‌ای کم یا زیاد بگوییم.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم تاریخ گرانقدر دفاع مقدس به ورطه فراموشی سپرده و یا انحراف و تحریفی در آن ایجاد شود افزود: شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهدای دفاع مقدس، حاج قاسم سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و ... قلب ها را تسخیر کردند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن آمده که هیچ کس نمی‌تواند حیات و زندگی شهدا را درک کند ادامه داد: ۱۰ آیه در مورد شهدا و مراتب شهادت بیان شده است؛ زنده بودن شهید، حاضر و ناظر بودن وی، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، محفوظ ماندن عمل شهید نزد خداوند، مسرت شهید از مرتبه شهادت، ورود به رحمت الهی، رستگاری شهید مراتب و درجاتی است که در قرآن برای شهید بیان شده است.

 

حجت الاسلام قاضی با اشاره به اینکه در قرآن شهدا انسان هایی برجسته و بیدار معرفی شده‌اند که پیروز هر دو سرا (دنیا و آخرت) هستند تصریح کرد: در روایتی از معصومین بعضی افراد در زمره شهدا محسوب می‌شوند؛ کسی که در بستر بمیرد ولی به حق پروردگار، پیامبر و اهل بیت (ع) معرفت داشته باشد، کسی که در راه ادای وظیفه با قصد قربت از دنیا برود، کسی که در راه تحصیل علم جان خود را از دست دهد، کسی که دارای ایمان قلبی و ایمان کامل باشد و همچنین کسی که به مسئله ولایت معرفت داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: البته شهادت مراتب و مدارجی دارند که بالاترین مرتبه آن شهادت در هنگام رویارویی با دشمن و در معرکه جنگ و دفاع است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه از وصایای شهدا دور افتاده‌ایم یاد آور شد: مسئولان باید در این خصوص کار کنند حتی می‌توان گلچینی از وصایای شهدا را در کتب درسی دانش آموزان استفاده کرد.

 

کد خبر 1117721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha