رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی» در استان مرکزی آغاز شد

رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی» همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «محسن کریمی» در آیین آغاز رزمایش «اقتدار جهادگران بسیج» در استان مرکزی، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ و تفکر متعالی است که به برکت این تفکر و فرهنگ امروز در گام دوم انقلاب فصل جدیدی از خدمت رسانی به مردم توسط بسیج شروع شده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه جهادگران بسیجی سفیران کار، تلاش و خدمت رسانی به مردم هستند، افزود: بسیج به معنای واقعی کلمه مردم باور و مردم یاور است و این را در تمام فعالیت ها و کارهای جهادی خود به خوبی نشان داده است.

 

وی به فعالیت تخصصی گروه های جهادی در اقشار ۲۲ گانه بسیج اشاره کرد و ادامه داد: در استان مرکزی بیش از ۱ هزار و ۲۵۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار جهادگر بسیجی سازماندهی شده اند که این جهادگارن بسیجی در قالب گروه های جهادی در تمام نقاط استان مرکزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از توزیع ۳۸۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی خبر داد و گفت: راه اندازی ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه، اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان و ایجاد بیش از ۸ هزار فرصت شغلی در پنج سال گذشته از جمله برنامه ها و اقدامات بسیج و گروه های جهادی بوده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی توانمند سازی ۳۰ هزار نفر از طریق آموزش ها و دوره های تخصصی را از دیگر برنامه های انجام شده دانست و اضافه کرد: اجرای بیش از یکصد کیلومتر کانال انتقال آب، ساخت ده ها متر مکعب استخر ذخیره آب و لایه روبی ده ها هزار کیلومتر از قنوات از دیگر برنامه ها بوده است.

 

سردار کریمی همچنین به تحویل بیش از ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در طی ۲ سال گذشته به ولی نعمتان انقلاب در استان مرکزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ارسال بیش از ۹ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان مرکزی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات مهم جهادگران بسیجی استان مرکزی است.

فعالیت 150 گروه جهادی استان مرکزی در رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی»

 

«امید محترمی» نیز در ادامه این رزمایش ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های بسیج سازندگی گفت: رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیجی با رویکرد انعکاس پتانسیل ها و توانمندی جهادگران بسیجی از امروز ۲۹ آبان الی ۸ آذر ۱۴۰۰ در سراسر استان مرکزی برگزار می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه  شعار امسال هفته بسیج، «بسیج پاره تن مردم» است، افزود: در رزمایش اقتدار جهادگران بسیجی ۱۵۰ گروه جهادی استان مرکزی به استعداد ۲ هزار جهادگر از اقشار مختلف بسیج از جمله مهندسین، کارگری، دانشجویی، طلاب و...  با هدایت و پشتیبانی بسیج سازندگی در سطح مناطق محروم استان مرکزی حضور پیدا خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت 150 گروه جهادی استان مرکزی در رزمایش »اقتدار جهادگران بسیجی»این گروه ها در زمینه توزیع کمک های مومنانه، ساخت مسکن محرومان، کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی، تعمیر وسایل گرمایشی منازل محرومان، کمک به اجرای طرح های اقتصادمقاومتی، اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه و... فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: امیدآفرینی در سطح جامعه برای تحقق شعار«خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» از اصلی ترین محورهای این رزمایش جهادی است.

گفتنی است، رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی» به مناسبت آغاز هفته مبارک بسیج همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی و با فرمان سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

 

لازم به ذکر استدر رزمایش اقتدار جهادگران بسیجی که با رمز مقدس «یا حضرت امام حسن عسکری (ع)» آغاز شد، جهادگران بسیجی در سطح استان مرکزی به اردوهای جهادی به منظور خدمت رسانی به مردم اعزام می شوند.

کد خبر 1118115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha