دشمن به دنبال استحاله فکری و ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: امروز دشمن به دنبال استحاله فکری مسلمانان و ایجاد اختلاف بین آنها است تا در درون از هم بپاشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ آذر ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش » در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: بر اساس فرامین خداوند متعال در قرآن کریم، صبر و تقوا  مکر و فتنه دشمن را دفع می کند.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: سوء تدبیر از دیگر نگرانی های رسول خدا (ص) برای امت اسلامی بود، دنیایی که در آن تدبیری نباشد خیری در آن نيست.


وی دوراندیشی و آینده نگری را از عوامل آسایش برشمرد و بیان کرد: زندگی کوتاه است و امکانات ما کم به همین دلیل باید بهترین تدبیر را برای زندگی خود انتخاب کنیم.


حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: نظم، برنامه ریزی، مشورت، قاطعیت در تصمیم گیری، اولویت بندی و تلاش از لوازم تدبیر و دور اندیشی هستند.


خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد:  رسول خدا (ص) می فرماید؛ خداوند به من توصیه کرده که به عدالت رفتار کرده و میانه روی کنم.


وی بسیج را دارای ابعاد مختلفی، دانست و اظهار کرد: مهمترین بُعد بسیج بُعد فرهنگی آن است که شامل معنویت، شجاعت و ولایت پذیری است.


حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: مردمی بودن، امید آفرینی و امیدوار بودن و مبارزه با فساد از شاخصه های مهم بسیج هستند.


امام جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال استحاله فکری مسلمانان و ایجاد اختلاف بین آنها است تا در درون از هم بپاشیم.


وی جنگ ‌نرم را شامل هر گونه اقدام غیر نظامی و غیر سخت، قلمداد کرد و افزود: عرصه اصلی جنگ نرم در میدان فکر بوده و هدف اصلی آن جوانان، نخبگان و مسئولین دولتی است.


حجت الاسلام افشارمنش ابزارهای جنگ‌نرم را رسانه ها، ماهواره و فضای مجازی دانست و بیان کرد: هر اندازه اعتقادات انسان قوی تر باشد در جنگ نرم مقاومت بیشتری می کند.


خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: مهمترین راه حل مسئله حقوق های نجومی شفافیت و تعریف حقوق مشخص برای کارمندان دولت است.


وی در خاتمه عنوان کرد: تنش آب یک ابر چالش است که باید تدبیر ملی برای آن اندیشه شود خشک سالی ها، کاهش نزولات آسمانی و سوء مدیریت موجب بروز مشکلاتی آبی در کشور ما شده است.

کد خبر 1120369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha