برگزاری اولین سوگواره بوی بهشت در آستارا

رضازاده از برگزاری اولین سوگواره فاطمی با عنوان «بوی بهشت» در شهرستان آستارا خبر داد.

«سجاد رضازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: سوگواره فاطمی با عنوان «بوی بهشت» با موضوع حضرت زهرا(س) در شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

 

مسئول کانون فرهنگی سرشت بندر آستارا با بیان‌اینکه این سوگواره در سه مرحله برگزار می‌شود، افزود: سوگواره فاطمی«بوی بهشت» در بخش‌های شعر، خوشنویسی، شعرخوانی و مداحی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بخش نخست این سوگواره سرودن اشعار با موضوع حضرت زهرا(س) است، تصریح‌کرد: شاعران آستارایی برای شرکت در این جشنواره آثار خود را به شماره ۰۹۱۱۲۸۱۳۳۱۵ و یا به آدرس kanoon_seresht@در اینستاگرام ارسال کنند.

 

رضازاده با بیان‌اینکه ۱۷ آذر آخرین مهلت ارسال برای شرکت در مرحله نخست سوگواره فاطمی«بوی بهشت» است، گفت: پس از داوری اشعار توسط هیئت داوران، فراخون مرحله خوشنویسی داده شده و هنرمندان این رشته از روی آثار برتر خوشنویسی می‌کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی سرشت بندر آستارا با اشاره به اینکه پس از داوری آثار خوشنویسی از سوی هیئت داوران، آثار برتر در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: در مرحله سوم سوگواره، شاعران و مداحان آثار برتر خوشنویسی را قرائت می‌کنند.

 

وی تصریح‌کرد: در اختتامیه برنامه که در محل سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‎‌شود از نفرات برتر هر بخش تجلیل می‌شود.

 

رضازاده گفت: هدف از برگزاری سوگواره فاطمی«بوی بهشت» اشاعه فرهنگ فاطمی در جامعه است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سرشت بندر آستارا با بیان‌اینکه زمان اختتامیه در فراخوان نهایی اعلام می‌شود و احتمال زیاد آیین اختتامیه در ایام فاطمیه(س) برگزار خواهد شد، خاطرنشان‌کرد: در برگزاری سوگواره فاطمی«بوی بهشت» که به همت کانون فرهنگی سرشت برگزار می‌شود، شورای هیئات مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و شاعران آیینی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا مشارکت دارند.

کد خبر 1122955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha