تقویت کشاورزی لرستان، بستر رونق تولید و اقتصاد است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های حوزه کشاورزی استان، گفت: تقویت زیرساخت های حوزه کشاورزی استان از برنامه های دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید جواد ساداتی نژاد» امروز (۱۹ آذر)در سفر هیئت دولت به استان لرستان، اظهار داشت: کشاورزی از شاخص های مهم رشد و توسعه در استان لرستان است.

 

وی با تاکید بر ضروت تقویت زیرساخت های استان لرستان در حوزه کشاورزی، بیان کرد: استان لرستان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در توسعه کشاورزی و دامپروری است، افزود: تقویت این زیرساخت ها از برنامه های مهم دولت در استان لرستان است.

 

ساداتی نژاد با اشاره به اهمیت توسعه باغات در استان لرستان، ادامه داد: باید از ظرفیت اراضی شیبدار استان در این راستا بهره گرفته شود.

 

آبخیز داری در لرستان توسعه می یابد

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید آبخیزداری در این استان توسعه یابد، خاطرنشان کرد: در مصوبه سفر استانی اعتبار خوبی برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و حفظ آب و خاک این استان دیده شده است.

 

وی اذعان داشت: حوزه آبزی‌پروری هم لرستان رتبه نخست کشور را دارد و در زمینه شهرک‌ها نیز مصوبات خوبی برای این استان در نظر گرفته شده است

 

صنایع تبدیلی در لرستان توسعه می یابد

 

ساداتی‌نژاد  همچنین بر توسعه صنایع تبدیلی در استان لرستان تاکید کرد  افزود: در راستای توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه تلاش می‌شود تا از خام‌فروشی در این استان جلوگیری و به بهبود اقتصاد و اشتغال در استان کمک شود.

 

جلگیری از زوال جنگل های زاگرس از برنامه های دولت سیزدهم است

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه  سالهاست که جنگل های زاگرس با پدیده زوال مواجه هستند، افزود: در راستای جلوگیری از زوال جنگل‌های زاگرس دولت عزم جدی دارد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای جلوگیری از زوال درختان زاگرس دیده شده است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در این سفر ستاد "نجات جنگل‌های زاگرس" را آغاز کنیم و در این راستا با توجه به ظرفیت سازمان جنگل‌ها تلاش می‌شود این میراثِ بین نسلی حفظ شود.

 

وی افزود: باتوجه به بازدیدهای شهرستان‌های سلسله و دلفان و دیگر ظرفیت‌های استان تلاش می‌شود در زمینه ایجاد اشتغال جدید بر پایه ظرفیت‌های دامپروری و کشاورزی کارهای موثری انجام شود و دامپروری در حوزه صنعتی ظرفیت بسیار خوبی است که باید توسعه پیدا کند.

 

ساداتی‌نژاد گفت: لرستان در حوزه گلخانه‌ها وضعیت مناسبی ندارد و فقط  ۷۵ هکتار گلخانه در این استان وجود دارد و در این زمینه باید از طریق ارائه تسهیلات بانک کشاورزی اقدام شود و برای سرمایه‌گذاران مصوبات خوبی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1125309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha