شهید سلیمانی مرد میدان خودسازی بود/ تبیین انقلاب اسلامی خواسته رهبری

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: سردار سلیمانی علاوه بر این که مرد میدان در هشت سال دفاع مقدس و جهاد با تکفیری ها بوده، مرد میدان جهاد خودسازی نیز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ آذر ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب،  ضمن تسلیت ایام فاطمیه و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: حتی حروف الفبا نمی توانند مقام والا و عظمت حضرت زهرا (س) را بیان کنند زیرا آن بانوی گرامی آنچنان جایگاهی دارند که حضرت صاحب الزمان (عج) فرمودند؛ مادرم زهرا الگوی من است و امام عسکری (ع) نیز می فرمایند؛ مردم حجتی دارند و حجت مردم ما ائمه هستیم و حجت ما ائمه نیز مادرمان حضرت زهرا (س) است.

امام جمعه رودبار جنوب صبر و بردباری را از شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: در این باره حضرت علی (ع)؟می فرماید؛ هر زمان به چهر حضرت فاطمه نگاه می کردم تمام غم های دنیا را فراموش می کردم.

 وی با بیان این مطلب که  صداقت، راستی و محبت از ویژگی های اخلاقی آن حضرت بود، ابراز کرد: فاطمه زهرا (س) همیشه همراه و یاور صدیقی بوده و شهیده راه ولایت است.

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: در دوران رحلت رسول اکرم (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) دو جریان اتفاق افتاد؛ ابتدا انحراف از جریان غدیر و ایجاد ثقیفه و همچنین سکوت خواص در این ماجرا بود که نتیجه آن غصب خلافت امیر المومنین علی (ع) شد.

خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: حضرت زهرا (س) در این رابطه با افشای چهره نفاق، ایراد خطبه فدک و وصیت نامه سیاسی خود از ولایت حمایت کردند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جریان دیدار با پرستارها، خواستار تبیین انقلاب و معرفی کردن چهره نفاق دشمن شد.

حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که مردم با تفکر تقی زاده ها که همه چیز را به غرب گره می زنند، آشنا شده و بدانند که این تفکر به معنای نشان دادن آدرس غلط برای حل مشکلات کشور است.

 امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: استراتژی پرتگاه، کار دشمن می باشد و این‌گونه است که کشور را در شرایط بن بست نشان می دهند و هدف نهایی آنها ناامید کردن مردم است.

وی بیان کرد: راه مقابله با تحریف ها، شناخت درمانی و تحلیل گر بودن، تردید زدایی و عمل به سخنان رهبری معظم است.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به این که پیروی از ولایت فقیه اهداف دشمن را خنثی می‌کند، تصریح کرد: سردار سلیمانی علاوه بر این که مرد میدان در هشت سال دفاع مقدس و جهاد با تکفیری ها بوده، مرد میدان جهاد خودسازی نیز بود.

خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: نمود این خودسازی پیش بینی وداع با این دنیا بود و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، آخرت گرایی را از فضائل سردار سلیمانی می داند.

وی ابراز کرد: آماده کردن کفن و امضا گرفتن از علما، آیت الله مکارم این را نشان از دینداری سردار سلیمانی می داند.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که سردار سلیمانی محل قبر خود را مشخص کرده بود، اظهار کرد: سردار دلها عشقی عجیب به رهبر انقلاب و ولایت فقیه داشت و بدون چون و چرا به دستورات ایشان عمل می کرد.

 امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به مذاکرات وین، خاطرنشان کرد: قریب ۱۷ سال است که آنها با ایران مذاکره کرده و راهبرد مقصر سازی ایران را به دنبال دارند و اصلا به دنبال حل مسائل نیستند.

وی ادامه داد: دیروز در مجمع عمومی قطعنامه ای علیه ایران امضا کردند و ملت ایران قطعا با وحدت و همدلی در مقابل خواسته آنها کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه شهید مفتح را مبتکر وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: ما به دنبال این هستیم که به سمت دانشگاه اسلامی حرکت کنیم و حوزه و دانشگاه اگر با یکدیگر هماهنگ باشند، کشور پیشرفت خواهد کرد.

کد خبر 1127811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha