روحانیت و کادر بهداشت برای فرهنگ سازی رشد جمعیت ایفای نقش کنند 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: روحانیت و کادر بهداشت و درمان باید برای فرهنگ سازی و احیای رشد و جوان سازی جمعیت ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۶ آذر ماه نشست هماهنگی صیانت از جمعیت و فرزندآوری در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام «میثم تارم» در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س)، گفت: سیره و روش حکومت داری مهدی موعود (عج) همان سیره حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: آیت الله شهید مفتح برای تربیت نسل جوان وارد دانشگاه شده و با گفتار و رفتار خود منادی وحدت حوزه و دانشگاه شد.

وی جمعیت را یکی از مسائل مهم کشور دانست و ابراز کرد: روحانیت و کادر بهداشت و درمان باید برای فرهنگ سازی و احیای رشد و جوان سازی جمعیت ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در جنوب کرمان ظرفیت عظیمی برای تحقق این مهم است و باید تمام امکانات و همت خود را در این راستا به کار بگیرد.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: صدا و سیما با تولید محتوای متناسب در این زمینه ورود کند و از ظرفیت هنر استفاده شود.


جمعیت عمق استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران است


حجت‌الاسلام «حسین محمدی» در این نشست، گفت: جمعیت، عمق استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ابراز کرد: سیاست جامع و کاملی در حوزه جمعیت وضع نشده و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب یکی از دغدغه‌های جدی، نیروی جوان کشور است و فرهنگ تک یا دو فرزندی باید اصلاح شود.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: گفتمان سازی در حوزه فرزندآوری نیازمند ایفای نقش تمامی ظرفیت‌های تبلیغی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: اشتغال، معیشت و تحصیل از موانع این مسیر است که باید با نگاهی کارشناسی به آن پرداخت و نسبت به آگاه سازی جامعه اقدام کرد.


امروز در آستانه سقوط در تله جمعیتی قرار داریم


«علی اصغر خیرخواه» در این نشست، گفت: امروز در آستانه سقوط در تله جمعیتی قرار داریم و اگر اقدام موثری انجام نشود راه برگشتی نخواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان در خاتمه خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه صیانت از جمعیت با تمام توان به ایفای نقش خواهد پرداخت.

کد خبر 1128130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha