حمایت از کانون های مساجد سرمایه گذاری برای نسل آینده است

حمایت فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان فرصت سرمایه گذاری برای نسل آینده در بازدید فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی و مدیریت شهری مطرح شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: فرماندار، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه، شهرداری و دفتر نماینده مجلس در یک تیم مشترک از فعالیت های کانون فرهنگی و هنری غدیر تیران بازدید کردند.

این دیدار و بازدیدها که به صورت مداوم در سطح شهرستان انجام شده، موجب جلب مشارکت سازمان های اداری، خیرین و بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر مساجد منطقه شده است.

دستاورد این بازدیدها هم افزایی برای حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان سرمایه گذاری برای نسل آینده مطرح و مسجد محوری با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

حضور نسل جوان و نوجوان در مساجد فرصتی برای تبلیغ دین، آموزش عقاید و احکام، رشد استعدادها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است پس بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب توجه به مساجد برای تمدن سازی ضروت دارد.

حضور هماهنگ تیم اداری شهرستان در مساجد و کمک به رفع چالش های پیش روی توسعه فعالیت های مساجد زیبنده جامعه اسلامی بوده و باید در این راستا هزینه کرد.

*آمادگی مدیریت شهرستان برای حمایت از کانون های مساجد

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به فعالیت شاخص و تخصصی تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: این مراکز زمینه ساز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد شده اند.

«مجید حججی« افزود: مدیریت شهرستان برای حمایت از کانون های مساجد آمادگی داشته و در دوره های گذشته نیز بر اساس ظرفیت و توانایی اعتباری سرفصل هایی به این حوزه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: عمران و توسعه مساجد تنها به ساختمان سازی نیست و باید زمینه حضور مردم در فعالیت ها نیز فراهم شود.

 

*فعالیت موثر و منسجم کانون های مساجد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این بازدید به تاسیس 54 کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: 15 باب از این مراکز با ارائه خدمات متنوع فعال بوده و در طرح فهما 10 باب از آن دارای امتیاز هستند.

«اقبال صالحی« کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع)، غدیر، آیت الله امامی، آیت الله مظاهری و شهدای عزیزآباد را از مراکز پیشتاز در طرح فهما معرفی کرد.

 

وی ادامه داد: بضاعت مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امکان حمایت زیاد از کانون ها را نداشته اما تا حد امکان با کمک به بخشی از برنامه ها و توزیع کتاب از برنامه های این مراکز حمایت کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از مسئولان شهرستان خواست تا از فعالیت های مردمی و خودجوش کانون های مساجد حمایت کنند.

 

*مدیریت شهری حامی فعالیت های فرهنگی و هنری

 

شهردار تیران که فعالیت خود کمتر از یک ماهه است که در این شهر آغاز کرده با اشاره به مشکلات مالی و کمبود اعتبارات گفت: با وجود موانع مالی حامی فعالیت های فرهنگی و هنری هستیم.

«حسن حجتی« ادامه داد: توسعه پایدار شهری به نگاه همه جانبه نیازها نیاز دارد اما محدودیت های اعتباری و تعریف پروژه های متعدد امکان حمایت های خاص و قابل توجه را نمی دهد.

 

*توسعه فرهنگی و هنری مساجد با مشارکت مردم و مسئولان

بچه های مسجد در تیران و کرون به صحنه آمده اند و هر روز شاهد اتفاقات فرهنگی و هنری متنوع و جذابی در کانون های مساجد هستیم اما این فعالیت های خود جوش و قابل توجه نیازمندحمایت مسئولان و بخش خصوصی و خیرین است.

حمایت از فعالیت های مراکز فرهنگی مساجد اتلاف بودجه نبوده بلکه سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده جامعه است.

کد خبر 1128334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha