کدام سوره از قرآن همسر فرعون را به عنوان الگو معرفی می کند/ سوال مسابقه پیامکی مسابقات سراسری قرآن

همزمان با برپایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هر شب یک سوال پیامکی برای مخاطبان مطرح به نفرات برتر به این قرعه هدایایی ارزنده‌ای اعطا می گردد.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ پس از ماه ها انتظار بزرگترین و مهمترین رویداد قرآنی کشور به عنوان چهل و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل ،حفظ کل، حفظ ۲۰ جز قرآن، دعا خوانی، مدیحه سرایی و اذان از ۲۹ آذرماه تا سوم دی ماه  برگزار می شود.

 

 با توجه به پخش زنده این رقابت‌ها از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن برای جذابیت شنیداری و بصری  قرعه های شرکت کنندگان به صورت  یکی در میان در رشته های قرائت، ترتیل، همخوانی قرآن و حفظ قرآن برگزار می شود.

 

 بنابر این گزارش مخاطبان چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شب می توانند در مسابقه پیامکی در این رقابت ها شرکت کنند.

 بر همین اساس هم زمان با شب دوم مسابقات سراسری قرآن کریم سوال پیامکی به شرح زیر مطرح شد:

 کدام سوره از قران کریم همسر فرعون را به عنوان الگو معرفی می کند؟

 گزینه ۱: سوره آل عمران

 گزینه  ۲: سوره تحریم

 گزینه ۳: سوره مریم

 علاقمندان تا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه اول دی ماه می توانند پاسخ خود را از طریق شماره ۱۰۰۰۰۱۱۴۰۰۰ ارسال کنند و نفرات برتر نیز از طریق سایت سازمان اوقاف و امور خیریه به آدرس WWW.QURAN. IR معرفی می‌شوند.

 شایان ذکر است که خداوند متعال در سوره مبارکه تحریم آیه ۱۱ می فرماید: "وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿١١﴾"

 یعنی: و خدا برای مؤمنان همسر فرعون را مثل زده است هنگامی که گفت: پروردگارا! برای من نزد خودت خانه ای در بهشت بنا کن ومرا از فرعون وکردارش رهایی بخش و مرا از مردم ستمکار نجات ده.

کد خبر 1129410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha