اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از گروه های سرودحمایت می کند

دهقانی با تاکید بر حمایت از گروه های سرود اصفهان گفت: اگر انجمن و تشکل گروه های سرود تشکیل شود، می‌توانیم این موضوع را در تفاهم نامه سالانه خود با وزارت ارشاد بیاوریم و برای آن ردیف بودجه تعیین و دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان «محمدعلی احمدی» در مراسم «گردهمایی مربیان سرود استان اصفهان»  که با هدف هم اندیشی بررسی مشکلات و راهکارها برگزار شد اظهار داشت: توجه ویژه به سرود یک مطالبه  بجا و درست است زیرا اثر هنری سرود مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

 

فرماندار اصفهان ادامه داد: از سویی دیگر اصفهان مهد فرهنگ و هنر است و شهرستان اصفهان به عنوان پایتخت هنر باید به هنرمندان خود توجه کند نه اینکه صرفاً شعار هنر سر بدهیم و به هنر و آثار هنری توجه نکنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: ما برای هر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی با محوریت سرود، همراه شما هستیم چرا که من دوره‌ای در گروه سرود فعال بودم و بسیاری از بچه‌های گروه سرود دوره ما به شهادت رسیدند بنابراین آمادگی خود را برای برگزاری جلسات فنی، تخصصی با دستگاه‌های مختلف برای هم‌افزا شدن اعلام می‌کنیم که بتوانیم جایگاه اصفهان را از چیزی که اکنون هست بالاتر بریم.

 

قول حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از تشکل صنفی گروه های سرود

«رضا دهقانی» نیز در ادامه این نشست پیرامون معضلات موجود گروه‌های سرود در اصفهان، گفت: یکی از همراهان این جلسه از برگزاری بیست و یکمین جلسه گروه‌های سرود اصفهان صحبت کرد که من به عنوان یک مسئول برای نخستین بار است که به چنین جلسه‌ای دعوت می‌شوم. ما در جشنواره فجر سال گذشته بسیار به دنبال گروه سرود انقلابی گشتیم چرا که خبری از پایگاه منسجم برای این حرفه نبود و دسترسی لازم نداشتیم.

 

معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: قطعا با کمک یکدیگر ضمن ایجاد مسیر مناسب مشکلات را با مشورت و پیگیری حل خواهیم کرد، حمایت نکردن ارگان‌ها در این حوزه بسیار ناراحت کننده است و خواهش دارم که نخستین کاری که گروه‌های سرود انجام می‌دهند در استان اصفهان، بحث ثبت گروه‌ها را پیگیری کنند.

 

وی با بیان آنکه گروه‌های سرود تشکل منسجمی ندارند، با تأکید بر شکل‌گیری انجمن گروه سرود اصفهان خاطرنشان کرد: ما این کار را برای شما انجام می‌دهیم که از مزیت‌های آن می‌توان به ساماندهی بین گروه‌ها، حمایت از فعالیت‌های گروه‌های سرود، از میان رفتن سرودخوانی رایگان برای سازمان‌های مختلف اشاره کرد.

 

معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: هنگامی که شما انجمن و تشکل ویژه خود را داشته باشید، ما می‌توانیم در تفاهم نامه سالانه خود با وزارت‌خانه بیاوریم و برای آن ردیف بودجه تعیین و دریافت کنیم. کمیسیون فرهنگی شهرداری اصفهان که بسیار دغدغه‌مند هستند از گروه‌های سرود حمایت خواهند کرد اما زمانی که منسجم نباشید مشکلات نه تنها کم نمی‌شود بلکه چند برابر خواهد شد.

 

وی با بیان آنکه پس از ثبت تشکل گروه‌های سرود اصفهان مکان لازم برای انجام فعالیت حرفه‌ای در حوزه سرود را در اختیار شما قرار خواهیم داد، بیان کرد: در این صورت ضمن بهبود ارتباط بین گروهی، بانک‌های اطلاعاتی‌تان نیز تکمیل خواهد شد. سعی کنید گروه‌های خود علاوه بر ساماندهی، سامانه‌ای کنید.

 

دهقانی با اشاره به خالی بودن جای گروه‌های سرود انقلابی در اصفهان، اظهار داشت: حداقل در چند سال اخیر یاد ندارم به غیر از چند مورد اندک، چنین گروهی بوده باشد.سازمان ارشاد دستگاهی نظارتی، حمایتی و حکومتی است، اما خودتان باید برای اجرا دست به کار شوید. ما یک شورای مشورتی گروه‌های سرود با حضور نمایندگان گروه‌های سرود مختلف تشکیل می‌دهیم که با برگزاری این جلسات به صورت ماهیانه ضمن طرح مشکلات در این گروه آنها را مرتفع خواهیم ساخت.

 

وی با بیان آنکه در حوزه‌های مختلف هنری شوراهای مشورتی متعددی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر شورای مشورتی گروه‌های سرود تشکیل شود به سازمان‌های مختلف آن را معرفی خواهیم کرد و درصورتی که کار صنفی خود را پیگیری کنید ما از شما حمایت خواهیم کرد. همچنین ما ضمن هماهنگی با مراکز آموزشی مختلف، یکسری مجوزها را به شما اهدا می‌کنیم که می‌توانید گواهی آموزشی معتبر صادر کنید.

 

«سید فرشید پاکروان» نیز در این مراسم با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته در حوزه گروه‌های سرود، اظهار داشت: دورهمی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان به مدت 2 روز برگزار شد که در این مدت مربیان و سرپرست‌های گروه‌های سرود به بررسی آسیب‌ها، مشکلات و دغدغه‌های گروه‌های سرود استان پرداختند.

 

مدیرکانون فرهنگی طاها اصفهان  افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان شهر و استان اصفهان برگزارشد ضمن ارائه دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه، قول‌هایی از سوی مسئولان به فعالان این عرصه داده شد و مقرر شد که موارد مطرح شده پیگیری شود و دغدغه دوستان سرودی برطرف شود.

 

وی با بیان آنکه در این جلسه فرماندار شهر اصفهان و معاونت هنری اداره کل ارشاد حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این جلسه حدود 100 گروه سرود خواهران و برادران شرکت داشتند که در این مدت به بیان موانع این حوزه پرداختند.

کد خبر 1131186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha