باب عظیمی از شفاعت شهدا امروز باز است/زندگی سردار دلها حرکتی کاروانی ایجاد کرد

مدرس حوزه، با اشاره به مقام عظیمی سردار دلها که زندگی او حرکتی کاروانی شکل داد که برای همه قابل اقتدا باشد و دیدیم در تشییع او چه غوغایی برپا شد؛ گفت: باب شفاعتی که امروز توسط شهدا و به خصوص بعضی از شهدا ایجاد شده، باب عظیمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدرضا عابدینی، در مراسم دعای ندبه جمعه(10 دی) که در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دلها و یاران وفادارش در مهدیه صاحب الزمان عجل الله تعالی و از جوار گلزار شهدا برگزار شد؛ حضور در دعای ندبه را نشأت گرفته از محبتی دانست که هر چه شدت پیدا کند وجود انسان شکل می گیرد.

 

 

 

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر حاج قاسمِ شهید و شهدای دیگر به این مقام رسیدند و ره صد ساله را بعضی از شهدا یک شبه طی کردند مربوط به این شدت محبت بوده که در وجودشان می دیدیم بخصوص آن سردار بزرگ که همه محبت امام زمان و اهل بیت در او متلأله و عشق به خدای سبحان او را بی قرار کرده بود مشهود بود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه به یکی از بزرگان گفتند از سابقین چه داری؟ آنها خیلی چیزها و کمالات داشتند؛ او گفته بود «من سوز نداری آنچه آنها دارند را دارم» این یعنی انسان بفهمد خیلی چیزها هست که او ندارد لذا ادراک سوز نداری مرتبه ای از کمال است که اگر می بینیم شهدا در بین ما نیستند و سردار دلها را به ظاهر از ما گرفتند، سوز نداری آنها و کمالاتی که داشتند را در وجود خود احساس کرده و طلب داشته باشیم، این طلبی حقیقتی است که بعد از این عالم فعلیت پیدا می کند.

 

 

 

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: پس سعی کنیم بی طلب نباشیم و خیلی چیزها را بخواهیم و برایمان مهم باشد هر چند اسباب آن مهیا نباشد اما طلب ما محدود به ظواهر نباشد بلکه عظیم و بزرگ باشد؛ نگاه ما مثل سردار دلها باشد که دنبال استقرار حاکمیت توحیدی در جهان بود و نگاه جهانی به این انقلاب را تزریق کرد و همه را به این نکته رساند که جهانی بودن و جهانی فکر کردن و مقاومت جهانی را تأیید کردن و استکبار جهانی را سرکوب کردن و  ضربه زدن، ممکن است؛ خیلی از ما مرعوب هستیم اما «می توانیم» را سردار دلها در مقاومت جهانی و ضربه زدن به استکبار جهانی و صهیونیست به همه ما باوراند.

 

 

 

وی با بیان اینکه ما باید پرچم توحید را در سراسر عالم به اهتزاز در بیاوریم و جزو لشکریان حضرت باشیم و با امام زمان عهد ببندیم همه توان خود را به کار می گیریم برای اینکه بستر و زمینه ظهور را زودتر انجام دهیم که بسته به اعمال ما است؛ اظهار کرد: به بی تفاوتی های ما تأخیر و به افق نگاه ما تعجیل ایجاد می شود که می شود ظهور را ما هم ادراک کنیم.

 

 

 

کارشناس مذهبی ادامه داد: راهی که سردار دلها به عنوان مکتب سلیمانی باز کردند، این مکتب ذو وجوه است و کار را قابل اقتدا و یک مسئله ای به عنوان اسوه بودن و الگو بودن مطرح می کند اسوه بودن کار ساده ای نیست زیرا کسی می تواند اسوه شود که جامع باشد و در نظام های مختلف زندگی حکیمانه رفتار کرده باشد و زندگی او از حالت فردی خارج و مانند انبیا باشد که ابراهیم خود به تنهایی امت بود؛ اگر می فرمایند سردار دلها قابل اقتدا است و مکتب دارد یعنی قدم جا پای انبیا گذاشته و کسی است که می شود در هر وجهی به او اقتدا کرد و او را الگو قرار داد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: این مقام عظیمی است که انسان از زندگی فردی خارج شود و زندگی او حرکتی کاروانی را شکل بدهد که برای کوچک و بزرگ و زن و مرد و عالِم و غیر عالم قابل اقتدا باشد و دیدیم در تشییع او چه غوغایی برپا شد.

 

 

 

حجت الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنانش موضوع «عَرضه عمل بر امام(علیه السلام)»را مورد بحث قرار داد و با اشاره به اینکه راوایت حاکی از عرضه عمل در ایام مختلف بر پیامبر و ائمه معصویمن است؛ گفت: اگر باور کردیم هر کاری انجام می دهم همان لحظه بر امام عرضه می شود آیا با این نگاه کار مخفیانه معنا می دهد؟!

 

 

وی با بیان اینکه طبق روایت، انسان هنگام مرگ و قبل از رفتن از این عالم همه معصومین را می بیند و محبت یا بغض نسبت به ایشان در آن لحظه، مربوط به دوره زندگی او است؛ افزود: خدای سبحان برای اینکه یک عمل تثبت شود مراحل مختلفی قرار داده است؛ چنانچه گیاهی را می کارید لحظه به لحظه رو به رشد است لذا نگذاریم عمل ناصالح ریشه دار شود؛ هر عمل بدی بر رسول الله عرضه می شود، دل رسول خدا به درد می آید و خوشحال کردن رسول به این است امت عمل خوبی انجام دهد.

 

 

مدرس حوزه و دانشگاه به رضایت نائب امام زمان از اعمال سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و تأکید کرد: باور داریم باب شفاعتی که امروز توسط شهدا و به خصوص بعضی از شهدا ایجاد شده، باب عظیمی است؛ باور دارم مقام ایشان نزد اهل بیت عظیم است و دل رسول خدا و اهل بیت را خوشحال و خنده بر لب آنها ایجاد کردند که این انبساط وجود است و رحمت واسعه حق است که نازل می شود لذا باب رحمت حق هستند که هر چقدر این را باور کنیم، می توانیم بهره مند باشیم.

 

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه عرضه اعمال شئون مختلفی دارد؛ اظهار کرد: عامل عمل همراه او بر امام عرضه می شود زیرا مگر می شود عمل را بدون عامل ببرند؟ اگر این نگاه در وجود ما شکل بگیرد که اعمال ما همراه خود ما بر امام عرضه می شود، شویم منقلب می شویم.

 

 

 

حجت الاسلام عابدینی، رابطه های مؤمنان با هم را لقای امام و خدمت به مؤمنان را خدمت به امام دانست و تأکید کرد: انسان اگر محضریت را ببیند عمل او عمق پیدا می کند و اگر عمل را در ارتباط با ولایت دید یا آنجا که توفیقی به بار می آورد، شوق انسان به عمل زیاد می شود.

کد خبر 1132709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha