تاثيرگذاری بر تحولات بين المللی به اقتدار يک كشور بر می گردد

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه تاثيرگذاری بر تحولات بين المللي به اقتدار يك كشور برمي گردد، گفت: در مذاكرات هسته اي نسبت به مسئله موشكي مي خواستند بحث كنند كه با سخنراني رهبر معظم انقلاب، اين مطالبه غربي ها لغو شد و آنان براي اين قضيه ورود نكردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سیدمحمدحسین راجی» امروز(۱۱ دی) در مراسم افتتاحيه رزمايش بزرگ جهاد تبيين اولين مظهر اقتدار را قدرت نظامي خواند و با اشاره به مسئله حمله موشكي به عين الاسد توسط ايران، اين اقدام را كاري برشمرد كه در طول تاريخ حضور نظامي آمريكا در دنيا نظير نداشت و افزود:چون مسئله شهادت سردار سليماني براي ما سنگين بود زياد به اين قضيه حمله موشكي نپرداختيم و الا بسيار عظيم است.

 

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء افزود: رئيس جمهور آمريكا تهديد كرد كه به ۵۰ نقطه ايران حمله خواهد كرد كه يقينا يكي از اين مكان ها بيت رهبری و حسينيه امام خميني(ره) بود، از اين رو براي نخستين بار مقام معظم رهبري فرداي آن روز در اين حسينيه ديدار و به صورت زنده سخنراني كردند.

 

وی اظهارداشت: از ابتداي انقلاب نسبت به كشورمان تهديد بوده و از آنجا كه خاورميانه مهمترين جاي استراتژيك دنيا هست و تنگه هاي اقتصادي مهم، نفت، ارتباط مهم دريايي بين شرق و غرب عالم به اين منطقه بر مي گردد و نيز همه اديان از آن رشد كرده و فرهنگ شان را به دنيا منتقل كرده اند، اهميت خاصي دارد و در عين حال، در ناامن ترين نقطه دنيا، امن ترين كشور هستيم.

 

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه تاثيرگذاری بر تحولات بين المللي به اقتدار يك كشور برمي گردد، گفت: در مذاكرات هسته اي نسبت به مسئله موشكي مي خواستند بحث كنند كه با سخنراني رهبر معظم انقلاب، اين مطالبه غربي ها لغو شد و آنان براي اين قضيه ورود نكردند.

 

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء علم را شاخصه ديگر عنوان و ابراز كرد: بريتانيا با علم بر ۲۲ درصد دنيا مسلط شد و شعارش اين شد كه «خورشيد هيچگاه در امپراطوري بريتانيا غروب نمي كند»، بعدها اين مسئله به صورت هاي ديگر با استفاده از دانش اجرا شد و يا به طور مثال، آمريكا در قضيه هاي دارويي براي آفريقا كاري كرد كه ۱۵ ميليون نفر مردند، پس بدانيم كه مرگ بر آمريكا كه مي گوييم يعني چه.

 

وی با تاكيد بر اينكه البته ايران به دنبال سوء استفاده از علم براي تسلط بر دنيا نيست، ابراز كرد: كشور ما نسبت به توليد علم در ۲۰ سال پيش ۷ صدم نرخ دنيا را داشته است اما امروز ۲ درصد از اين رقم را در اختيار دارد و يا به طور مثال آنجا كه بين همه مقالات دنيا، تنها يك درصد را كه پر استناد در بهره برداري علمي استخراج مي كنند، آمار ۳ و يك دهم از اينگونه مقاله ها از آنِ ايران است.

 

حجت الاسلام راجي با بيان اينكه علم به توليد گره خورده است، افزود: متاسفانه هرجا كه غربگراها حاكم بودند، توليد نشده است. تمام دستاوردهاي ۴۰ ساله مديون نيروهاي جوان انقلابي و حزب اللهي بوده و در غير اين حالت، اگر پسرفت نبوده، پيشرفت هم نداشته ايم و اتفاقا امروز به جاي اينكه ما طلبكار باشيم، غربگراها طلبكارند.

 

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء ادامه داد: جالب است كه بدترين دوران اقتصادي دوران جمهوري اسلامي در زمان كسي بوده كه غربگراترين دولت محسوب مي شد و بيشترين رابطه را با آنان داشت.

 

وی اقتصاد را مقوله اي ديگر در اقتدار دانست و با اشاره به اينكه وضع خوبي در ايران نيست و فاصله طبقاتي زياد مي باشد، گفت: البته به گزارش بانك جهاني وضع فقر در ايران نسبت به ۴۰ سال پيش ۴۶ درصد بوده، در حالي كه فقر در آمار ۸ سال پيش حدود ۸ درصد بوده است و البته كه در ۸ سال پيش اين مسئله تغيير و افزايش پيدا كرد.

 

حجت الاسلام راجی به اصل «لگد به نردبان» در اين كتاب اشاره و خاطر نشان كرد: همان كشورهايي كه به توليد رسيدند به ما مي گويند كه شما چرا به دنبال توليد هستيد؟ غربي ها مي گويند هرچه مي خواهيد بگوييد كه به شما بدهيم؛ اين در حالي است كه فقط يك راه براي درست شدن اقتصاد هست و آن توليد است.

 

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء ششمين اصل را فرهنگ برشمرد و گفت: امروز وضع معنوي خيلي خوب نيست اما به اين معني نيست كه با نظر به زمان شاه و ۴۰ سال پيش عقب گرد داشته ايم، منظور اين است كه با نگاه به آرمان خود، عقبيم اما نسبت به آن سال ها جلو هستيم.

 

وي افزود: معيار اصلي دينداري كه فقط حجاب نيست البته اهميت دارد اما شاخص، آن چيزي است كه طبق روايت مهمترين معيار، ايستادگي براي امام معصوم(ع) مي باشد و مردم ايران نيز پاي ولايتمداري خود ايستاده اند.

 

حجت الاسلام راجي به نظرسنجي هايي با اصطلاح «گلوله برفي آنلاين» كه آمارهاي واقعي را ارائه نمي دهند، اشاره كرد و گفت: برخي از نظرسنجي ها از اين دست هستند و بيان مي كنند كه وضع معنوي پايين است در حالي كه اينگونه نيست.

 

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء، با بيان اينكه نيروي انساني و جمعيت هفتيمن شاخصه است، گفت: اگر يك كشور فرزندآوري اش ۲/۲ به ازاي هر خانواده باشد، روي خط بقا زندگي مي كند در حالي كه امروز به ۱ و ۶ دهم درصد رسيده ايم و اين يعني در ۸۰ سال ديگر جمعيت ۳۰ ميليوني و بالاي ۶۰ سال خواهيم داشت.

 

وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب تنها جايي كه فرمودند تنم مي لرزد، درباره جمعيت بود و به همين اهميت است كه جهاد فرزندآوري را بيان كردند و به طور حتم، وظيفه تبيين و تبليغ اين مسئله بر عهده روحانيت است.

کد خبر 1133101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha