آماده باش نیروها و دستگاه های راهداری جنوب کرمان

مسعود جمیلی گفت:۱۷۰ نفر نیروی راهداری و ۷۰ دستگاه راهداری در هفت شهرستان ‌جنوبی استان فعال و در حال آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مسعود جمیلی» با اشاره به ورود سامانه بارشی به حوزه جنوب استان کرمان، گفت: هم اکنون در اکثر محورهای جنوب استان شاهد بارش باران هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بیان کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ محور شریانی در منطقه بسته نیست و تردد به صورت روان در همه محورها جریان دارد.

وی از بارش برف در محور جیرفت - ساردوئیه به بافت خبر داد و افزود: با توجه به آمادگی راهدران پر تلاش و راهدارخانه ها در مناطق برفگیر ساردوئیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین آماده بودن شن و نمک برای اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی هبچ گونه مسدودی در زمان بارش برف و تاکنون در این محور نداشته ایم.

جمیلی ابراز کرد: ۱۷۰ نفر نیروی راهداری و ۷۰ دستگاه راهداری در هفت شهرستان ‌جنوبی استان در حال آماده باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان اظهار کرد: به همت اداره ابنیه نگهداری راه های این اداره کل از ابتدای امسال ۱۸۰ دستگاه پل بحرانی در رابطه با آب شستگی اصلاح شدند و تعداد ۹۰ دستگاه پل بزرگ اجرای دریواسیون خاکی آن اجرایی شده است.

 وی از ساخت ۲۰ دستگاه آبنما، استحکام بخشی ۵ دستگاه پل، نصب ۴۰ عدد لوله جی آر پی، اجرای ۱۵۰ عدد باکس بتنی و تنقیه پل به تعداد ۷۸ دستگاه در حوزه راههای جنوب کرمان در ۷ ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به این اقدامات، پل ها در زمان بحران سیلاب تاب آوری بهتر و قابل قبولی دارند.

جمیلی عنوان کرد: ۲ آبنما در مناطق مظفرآباد و آبسروئیه رودبار مسدود شده که توسط عوامل راهداری رودبار و کهنوج در حال بازگشایی است بنابراین باید رانندگان در هنگام تردد جوانب احتیاط را رعایت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان ادامه داد: محور زهکلوت - ایرانشهر نیز به دلیل تعدد آبنماها و سیلابی شدن این آبنماها تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی تاکید کرد: رانندگان با توجه به روند ادامه بارش ها از تردد غیر ضرور در جاده ها خودداری و در مناطق برفگیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

جمیلی در خاتمه یادآور شد: تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جنوب کرمان هم در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی مردم و رانندگان در زمینه وضعیت جوی راه ها است.

کد خبر 1133338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha