ترویج سبک زندگی فاطمی و رسیدگی به محرومان با طرح «هر خانه، یک فاطمیه» بچه‌های مسجد

کانون حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) از کانون‌های مسجدی فعال استان خوزستان به مناسبت ایام فاطمیه ویژه‌برنامه «هر خانه، یک فاطمیه» را با محور ترویج سبک زندگی فاطمی و حمایت از اقشار محروم و بی‌بضاعت اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری حضرت حجت (عج) مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی خوزستان یکی از کانون های فعال این استان است که در سال گذشته به عنوان یکی از کانون های فعال در طرح ملی ایران قوی شناخته شد، این کانون مسجدی در سومین رویداد ملی فهما حضور فعالانه ای دارد.

 

از جمله فعالیت های شاخص کانون حضرت حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی استان خوزستان برپایی نمايشگاه و عرضه محصولات طبيعي و گیاهی و برگزاری جشنواره قرآن و عترت و پویش های مختلف در مناسبت های مذهبی است.

 

«سید محمود مولا»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) (در جوار مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی استان خوزستان)، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که به همت کانون حضرت حجت(عج) اجرا شده برگزاری جشنواره قرآن و عترت شهرستان باوی است که با  استقبال گسترده نوجونان و جوانان برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) بیان کرد: راه اندازی پویش عکس و جشنواره عکاسی برای گروه سنی 5تا 12 سال با موضوع امام علی(ع) و عید غدیر خم، پویش محمد(ص) نبی رحمه، پویش کلام صادق از دیگر برنامه های این کانون بوده است.

 

مولا با اشاره به طرح ها و برنامه های اوقات فراغت در این کانون گفت: پخش فیلم و برنامه های تابستانی، برگزاری اردوهای گروه سنی نوجوان و جوان، فعالیت های اجتماعی بخش دیگری از برنامه های این کانون است، ضمن اینکه در محرم امسال ویژه برنامه «محرم مسئولانه» با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور برگزاری مراسم عزاداری در شرایط کرونایی اجرا و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

 

«هر خانه یک فاطمیه»

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت (عج) به برنامه های در نظر گرفته شده از سوی این کانون در ایام فاطمیه نیز اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه «هر خانه،یک فاطمیه»، توزیع بسته های گوشت قربانی و ارسال به مناطق محروم، توزیع بسته های معیشتی و اجرای نمایش و برگزاری روضه های خانگی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت ایام فاطمیه است.

 

برپایی ایستگاه سلامت

وی با اشاره به فعالیت های  بچه های این کانون از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا؛ بچه های مسجد در چند مرحله اقدام به  عفونی‌زدایی در سطوح مختلف شهر کردند، همچنین اعضای کانون با برپایی ایستگاه سلامت اقدام به غربالگری افراد محله کردند و با برگزاری جلسات توجیهی ویژه نوجوانان و جوانان تلاش در جهت اطلاع رسانی آنها از این بیماری نمودند. چاپ پوستر، گندزدايي از معابر و محلات، توزیع بسته های معیشتی بخش دیگری از فعالیت های بچه های این کانون در دوران کرونا بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی استان خوزستان به راه اندازی پویش های مختلف در مناسبت ها به همت این کانون هم اشاره و بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشي «علوي» به صورت استانی در قالب فضاي مجازي، پویش عکس مجازی «محرم مسئولانه»،مسابقه کتابخوانی «گلبرگ‌های حسینی» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر با اهداف قیام عاشورا بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) بوده است.

 

تشکیل گروه سرود

مولا با اشاره به تشکیل گروه سرود «تسنیم» به همت بچه های این مسجد گفت: اين گروه سرود به همت جوانان علاقمند مسجد و همکاري صاحب نظران فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین اثر تولیدی این گروه سرود نیز«سردار دلها» بوده است. اما پس از شیوع بیماری کرونا بیشتر فعالیت های فرهنگی  و هنری این کانون به سمت فعالیت های مجازی سوق یافت به گونه ای که در اینستاگرام محافل قرآنی و جلسات قرآنی به صورت زنده برگزار می شد.

 

وی ادامه داد: در کنار فعالیت های مجازی، این کانون فرهنگی هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مخاطبان خود برنامه هایی نیز تدارک می بیند، که می توان به جلسات روشنگري جهت تحليل شعار سال،اجرای طرح«شنبه های با کتاب»،با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی،برگزاري ویژه برنامه«بيوت النور» با هدف تبیین و تفسیر آیات قرآن کریم،برپایی محافل ختم قرآن کریم، برپایی جلسات نهج البلاغه شناسی، برپایی جلسات صحیفه سجادیه و قرائت حدیث کساء، برگزاری مسابقات دوره آموزشی مکعب روبیک ویژه نوجوانان و جوانان اشاره کرد.

 

تکريم خانواده های شهدا

مولا تکريم خانواده های شهدا، آموزش نجوم، آموزش هاي فني و حرفه اي، شناسايي و تشکيل هسته هاي علمي پژوهشي،جلسات بصیرتی را به عنوان بخش دیگری از فعالیت های کانون حضرت حجت (عج) نام برد و افزود: مقابله با آسيب‌هاي اجتماعی، آموزش سواد رسانه ای، برگزاری دوره های تشکيلاتی و کادرسازی، تشکيل هيئت انديشه ورز کانون، برگزاری کلاس های ورزشی در رشته های والیبال، شنا، فوتسال، تیراندازی، تنيس، کلاسهای اردويی و گردشگری از دیگر از برنامه های مورد توجه این کانون است.

 

فعالیت های شاخص در حوزه کارآفرینی

مدیر کانون حضرت حجت(عج) با اشاره به فعالیت های کانون در زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی خاطر نشان کرد: برپایی نمايشگاه عرضه محصولات طبيعي از قبيل عسل، سرکه طبيعي، شامپوي گياهي، انواع پودرهای گرده و گياه و محصولات از اقدامات این کانون در زمینه اشتغال آفرینی است، ضمن اینکه این کانون با برپایی نمایشگاه محصولات طبیعی تلاش کرده است که گامی در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی در این شهرستان بردارد و به مردم محصولات با کیفیت طبیعی را عرضه کند.

 

کد خبر 1134554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha