سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان قم ۱۵۸ مصوبه به همراه داشت 

استاندار قم گفت: سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان قم ۱۵۸ مصوبه به همراه داشت که ۱۴۱ مورد آن منحصر به فرد است و در حوزه اعتبارات دیده شده است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید محمدتقی شاه‌چراغی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع سفر اخیر رئیس جمهور به قم که در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: قبل از سفر دولت به استان قم اقدامات خوبی در اخذ مجوزها برای پیگیری پروژه‌ها اتفاق افتاد.

 

استاندار قم افزود: سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان قم ۱۵۸ مصوبه به همراه داشت که 141 مورد آن منحصر به فرد است و در حوزه اعتبارات دیده شده است.

 

وی بیان کرد: همچنین در این سفر رئیس‌جمهور 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بخش‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ازدواج، حاشیه‌نشینی و جوانان و ... به قم آورده داشت.

 

شاه‌چراغی با اشاره به دستاوردهای این سفر عنوان کرد: در حدود 1800 میلیارد تومان مصوبه اعتباری ویژه 1401 و 1402تعریف و 1500 میلیارد تومان از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درزمینهٔ اشتغال و مشارکت اقتصادی تصویب شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین هیئت دولت در حدود 22 میلیون و 500 میلیون دلار اعتبار ارزی مختص سرمایه‌گذاری مصوب کرد و قرار است از محل صندوق توسعه ملی واحد تولیدی چادر مشکی راه اندازی شود.


استاندار قم خاطرنشان کرد: اولویت دولت سیزدهم در سفر‌های استانی تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام و رفع مشکلات صنعتی است، در این راستا فرودگاه تا ۳ ماه و مونوریل قم تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.


وی در مورد برخی از دغدغه های فرهنگی نیز افزود: حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از ظرفیت‌های مردمی و دولتی در رفع این مشکلات استفاده کرد.

 

شاه‌چراغی تصریح کرد: 40 درصد کار نشر در حوزه دین در قم انجام می‌شود و این ظرفیت مهمی را نشان می‌دهد و برای تامین کاغذ مورد نیاز ناشران در سفر اخیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توافقی در جهت اختصاص غیر متمرکز کاغذ صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه نیازمند هماهنگی و ایجاد همدلی میان نهادهای دولتی و حوزوی و فرهنگی و مردمی هستیم در مورد تغییر مدیران بیان کرد: تفکر و نگاه جهادی در بین مسئولان اهمیت زیادی دارد و مدیرانی که روحیه جهادی ندارند جایگاهی در میان مسئولیت ها ندارند.

 

استاندار قم همچنین در مورد پدیده مهاجرت یاداور شد: مهاجرت یک پدیده طبیعی است و در نگاه مجموعه استانداری هر شخصی که در این استان زندگی می‌کند شهروند قم است و باید از خدمات بهره‌مند شود.

کد خبر 1136038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha