برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران ضرورت دارد

امیراسماعیل آذر با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران روندی است که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: وجود و برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه مجازی کتاب تهران نه تنها برای ما بلکه برای کشورمان نیز ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، امیراسماعیل آذر (نویسنده، استاد دانشگاه و مجری برنامه‌های مشاعره)  در خصوص اولین دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب این است که داوطلبان راحت‌تر به مقصود و مقصد خودشان می‌رسند. آنها پیش از این مجبور بودند از خانه بیرون بیایند، وقت بگذارند، مدت‌ها در راه بندان بمانند تا به مقصد برسند و مقصود خودشان را بیابند.

 

وی افزود: هنوز جامعه ما و بسیاری از جوامع جهانی به فضای مجازی به گونه‌ای که بتواند مستمر مورد بهره‌برداری قرار گیرد عادت نکرده‌اند؛ پس ضرورت دارد که نمایشگاه‌های مجازی چون نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شوند و به تدریج مخاطب را با فضای مجازی مأنوس و مألوف کند. از این رو برگزاری این نمایشگاه‌ها روندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مردم ما باید بیش از پیش با فضای مجازی و استفاده مناسب از این فضا آشنا شوند تا از جامعه جهانی عقب نیفتند؛ بنابراین وجود و برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه مجازی کتاب تهران نه تنها برای ما بلکه برای کشورمان نیز ضرورت دارد.

 

امیراسماعیل آذر در پایان گفت: بنده سال گذشته فقط توانستم به لینک‌های مرتبط به نمایشگاه مجازی کتاب تهران سری بزنم تا از آنچه که اتفاق میفتد دور نباشم.

 

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1136425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha