نظام آموزشی در مقابله با شبیخون فرهنگی عملکرد موفقی نداشته است

عباسپور گفت: متأسفانه در شبیخون و ناتوی فرهنگی که امروز تجلی آن در حوزه فضای مجازی مشهود است، نظام آموزشی چه آموزش و پرورش چه آموزش عالی را موفق نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «روح الله عباسپور» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: رسالت نظام آموزشی در کشور بسیار سنگین بوده و رسالت آن تولید علم، تبدیل علم به فناوری و در شرایط تحریم و محدودیت های بین المللی و در شرایطی که بزرگترین مزیت ما نفت و فرآورده های نفتی است، تجاری سازی علم است.

 

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در ادوار مختلف برنامه های متعددی در این حوزه صورت گرفته است ولی متأسفانه توفیقاتی در این برنامه ریزی ها نداشتیم چراکه محور رشد و توسعه را نظام آموزشی کشور قرار نداده ایم.

 

وی عنوان کرد: وقتی برنامه های کشورهای توسعه یافته را مطالعه می کنیم، می بینیم رشد و توسعه در هر کشوری با توجه به نظام آموزشی و تولید علم است و در بحث های اصلاح جامعه هم اگر نظام آموزشی و تربیتی کشور اصلاح شود آن جامعه اصلاح می شود.

 

عباسپور اعلام کرد: متأسفانه در شبیخون و ناتوی فرهنگی که امروز تجلی آن در حوزه فضای مجازی مشهود است، نظام آموزشی چه آموزش و پرورش چه آموزش عالی موفق نبوده و ما توفیقاتی را برای آموزش عالی در این زمینه ندیده ایم.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تجاری سازی علم تأکید کرد: تجاری سازی علم و تبدیل به فناوری در کشور ما بسیار ضعیف است؛ البته تجلی این تبدیل علم به فناوری را در صنعت دفاعی کشور می بینیم به طوری که خروجی هایی که امروز در بحث هوافضا و موشکی شاهد هستیم نشان دهنده ظرفیت و قابلیت دفاعی است.

 

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: هرچه از عمر دانشگاه و از عمر انقلاب می گذرد باید نقش دانشگاه بین المللی امام خمینی در داخل، منظقه، جبهه مقاومت تجلی و درخشش بیشتری داشته باشد ولی ما این دانشگاه را در عرصه بین المللی نمی بینیم.

 

وی یادآور شد: وزارت علوم باید بداند مأموریت این دانشگاه بین المللی است و باید جایگاه جهانی داشته باشد و وزرت علوم به احترام نام امام توجه جدی را به این دانشگاه داشته باشد و ما نمایندگان هم در مجلس آماده مساعدت به این دانشگاه هستیم.

 

کد خبر 1139168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha