روحانیت در میدان شکل گیری انقلاب نقش عمده ای داشته است

حجت الاسلام نوایی با بیان اینکه روحانیت به برکت وجود امام‌خمینی(ره) و شاگرادن ایشان در برابر این جبهه‌های مخالف ایستاد، گفت: روحانیت در پنج میدان نقش‌آفرینی کرده و در میدان شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش شکل‌دهنده و عمده را داشته است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد حجت‌ الاسلام «علی‌ اکبر‌ نوایی» ‌در جمع طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه گفت: چیزی که به هر روحانی فاضل و باسواد، اعتبار می‌بخشد و وجودش را جامع می‌کند، ارتباط دانش‌های حوزوی با مسئله شریعت در جامعه است که اگر شریعت در جامعه پیاده نشود، در مدرسه هیچ فایده‌ای ندارد.

 

مسئول قرارگاه سیاست و جامعه معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان ادامه داد: هرچه درون مدرسه، فرد فاضل و باسوادی شوید ولی علوم آموخته‌شده را در جامعه پیاده نکنید، ارزشی ندارد.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه نباید از جامعه جدا باشد، افزود: توحید باید در ابعاد جامع خودش در جامعه پیاده و با مرکز عالم به‌ صورت توحیدی ارتباط برقرار شود که این اصل است وگرنه روحانی باسواد اگر برون‌داد اجتماعی نداشته باشد راهگشا نیست.

 

حجت‌الاسلام نوایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مجرای پیاده‌شدن این مسیر توحیدی بود، اظهار کرد: فقه باید از میدان فردیت عبور کند همان طور که امام راحل این کار را کردند و فقه حکومتی، فقه سیاسی و فقه حکومت را به عرصه آوردند.

 

مسئول قرارگاه سیاست و جامعه معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه با این کار رهبری دینی استمرار پیدا کرد، گفت: در برابر این جریان دینی، عده زیادی ایستادند و در برابر اسلام قد علم کردند، متحجران از داخل حمله می‌کردند، صهیونیست‌ها، کمونیست‌ها و امپریالیست‌ها نیز از خارج حمله می‌کردند، اما امام به راه خود ادامه دادند.

 

وی با بیان اینکه روحانیت به برکت وجود امام‌خمینی(ره) و شاگرادن ایشان در برابر این جبهه‌های مخالف ایستاد، خاطرنشان کرد: روحانیت در پنج میدان نقش‌آفرینی کرده و در میدان شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش شکل‌دهنده و عمده را داشته است.

 

حجت‌الاسلام نوایی با بیان اینکه روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی کارهای مهمی انجام داده، بیان کرد: یکی از کارهای روحانیت اندیشه‌سازی و تبیین بود که این اندیشه‌سازی باید هر لحظه صورت گرفته و استمرار داشته باشد، البته حرکت حوزه‌های علمیه در این عرصه کمی کند شده است.

کد خبر 1144111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha