هر جوان ایرانی باید یک رسانه باشد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: هر جوان ایرانی باید یک رسانه باشد، مخاطبان خود را بشناسد و جدی بگیرد و نقش خود را در این جهاد بزرگ ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، مراسم مهمانی لاله ها عصر پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه و سومین روز از دهه مبارک فجر در گلزار شهدا زاهدان با حضور حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

 

حریزاوی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه که گلزار شهدا، دارالشفای همه آزادگان جهان استذگفت: ما آمدیم که از این جا نور و شفا بگیریم و مصمم شویم برای یک راه پر برکت و پر خطر.

 

وی افزود: طبق فرموده امام راحل، شهادت هنر مردان خداست؛ هنرمند کسی است که یک عمر مجاهدت کرده و در آخر هم به شهادت برسد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: در اندیشه اسلامی هجرت و جهاد، دو ارزش همزاد هستند؛ شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی سه سخنرانی در قالب هجرت و جهاد دارد. در قرآن، این دو مفهوم با هم خواسته شده است.

 

وی ادامه داد: هجرت و جهاد، دو مفهوم جامع هستند؛ انسان مومن از وقتی که خود را می شناسد یعنی از کودکی باید در حال هجرت و جهاد باشد. اما مهم است بدانیم که هجرت از چه چیزی و به سوی چه چیزی و نیز باید بدانیم جهاد با چه کسانی و چگونه.

 

حریزاوی تصریح کرد: در یک دوره ای کسانی بودند که هجرت فیزیکی را بی ارزش معرفی می کردند. در حالی که هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه آنقدر ارزشمند بود که مبدا تاریخ اسلام شد. 

 

وی افزود: پیامبر می توانست در غار حرا بنشیند و بدون توجه به سیاست و عدالت، تنها به عبادت بپردازد در حالی که حضرت به محض اینکه شرایط را برای برپایی دین خدا محیا دیدند به مدینه هجرت کرده و حکومت تشکیل داده و به دنبال پیاده سازی حق و عدالت بودند.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اسلام دین مجاهدانی است که دنبال حق و عدالت اند، گفت: مسجد النبی هم محل رسیدگی به مسائل و مشکلات اجتماعی بود هم تربیت و معرفت افزایی و هم جنگ و جهاد و سازماندهی نیروهای مسلح؛ به عبارتی یک مسجد جامع بود که به همه نیازهای مومنین و مسلمین توجه می کرد.

 

وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) هجرت کننده از زشتی ها را مهاجر معرفی کرده است افزود: بنابراین هم هجرت فیزیکی و هجرت از زشتی ها لازم است.

 

حریزاوی جهاد را نیز متنوع عنوان کرده و اظهار کرد: هم جنگ سخت داریم و هم جنگ نرم؛ جنگ سخت، جنگی است که شهدا انجام داده و از خون، جان و جوانی خود گذشتند. جنگ سخت، سخت است اما از آن سخت تر، جهاد با نفس و خواسته های دنیوی است که زمینه را فراهم می کند تا با شجاعت بتوانیم جلوی دشمن ایستاده و بجنگیم.

 

وی در ادامه جنگی که امروزه اصطلاحا به آن جنگ نرم می گویند اشاره کرده و گفت: در قرآن کریم از جنگ نرم با عنوان جهاد کبیر یاد کرده که جهاد به وسیله معارف دینی با کفار و منافقین است.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به بیانات رهبر اظهار کرد: جنگ امروز، جنگ نرم و جنگ شناختی است؛ جنگ نرمی که دشمن ما از ابتدای انقلاب آغاز کرده و مبنای آن تغییر نظام محاسباتی مردم است تا مردم درست را از نادرست تشخیص ندهند و جای اشرار را با ابرار اشتباه بگیرند.

 

حریزاوی در پایان تاکید کرد: هر جوان ایرانی باید یک رسانه باشد، مخاطبان خود را بشناسد و جدی بگیرد و نقش خود را در این جهاد بزرگ ایفا کند.

کد خبر 1144593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha