افتتاح اولین مرکز صلح و سازش در محله خلیل آباد تبریز

مدیر دفترتسهیل گری خلیل آباد تبریز از افتتاح اولین مرکز صلح و سازش در این محله خبر داد و بر استفاده حداکثری از ظرفیت ریش سفیدان محلی در حل مشکلات خانواده ها تاکید کرد.

«فائقه پورحمزه»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تبریک به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به ارائه گزارش و تبیین عملکرد دفترتسهیل گری خلیل آباد تبریز در راستای خدمت به ساکنین منطقه پرداخت و بر اهمیت افتتاح این مرکز صلح و سازش در این محله تاکید کرد.

مدیر دفترتسهیل گری خلیل آباد تبریز با اشاره به افتتاح اولین مرکز صلح و سازش محله خلیل آباد،افزود: انتخاب این محله به عنوان آغاز فعالیت اولین مرکز صلح و سازش در استان جای بسی مباهات است و باید با وجود این مراکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت های متنفذین و ریش سفیدان محلی همت گماشت و از این ظرفیت بالقوه در محلات استفاده نمود.

وی با اشاره به پیشینه شورای حل اختلاف یادآور شد: شورای حل اختلاف بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 181 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با هدف کاهش طرح دعاوی در محاکم دادگستری و ترویج فرهنگ صلح و سازش تاسیس شده و برخلاف گذشته که به دنبال افزایش مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و صلح و سازش بود، امروزه با هدف صلح و سازش میان اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کند

پورحمزه یادآور شد: در این راستا با پیگیری‌های دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خلیل آباد تبریز با همراهی و مساعدت معاونت پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان آذربایجان شرقی اولین مرکز صلح و سازش محلی همزمان با ایام الله دهه فجر در این محله تاسیس شد.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه و قرائتخانه صادقیه در جوار مسجد امام حسن (ع) محله خلیل آباد تبریز همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: این کتابخانه در راستای رسیدگی به پایین بودن سطح و سرانه خدمات پشتیبان در این محله تاسیس شد.

گفتنی است، اولین مرکز صلح و سازش در محله خلیل آباد تبریز همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور نمایندگانی از دادگستری استان و همچنین دفتر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای شورا یار محل در محل دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خلیل آباد برگزار شد.

کد خبر 1147169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha