برای توسعه زیرساخت فرهنگی شهر سهند غفلت شده است

علایی گفت: علیرغم این‌که اقدامات گسترده‌ای در توسعه ساخت و ساز در شهر جدید سهند صورت گرفته، اما در توسعه زیرساخت فرهنگی شهر سهند غفلت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی علایی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: شهر سهند قابل مقایسه با سایر شهرهای جدید نبوده، چراکه سرریزجمعیت مرکز استان و سایر شهرها را در خود جای داده است.

شهردار سهند گفت: از اولین روزی که در شهرداری سهند مسؤولیت خدمتگزاری بر عهده بنده گذاشته شده است، کمبودها را رصد کردم و با همکاری مدیر سازمان عمران و با استفاده از ظرفیت های آن مجموعه نسبت به رفع آن، تفاهم نامه های مهمی منعقد کردیم که اکثر آن ها عملیاتی شده است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان عمران شهر جدید سهند؛ به حق دست شهرداری ر ا در رفع کاستی ها و نیازهای اساسی که انباشت سنوات قبل بود و ضرورت داشت به نوعی برطرف بشود؛ گرفت و اگر این همراهی نبود، در برخی زمینه ها با مشکل جدی مواجه می شدیم.

علایی افزود: شرکت عمران در کمترین زمان ممکن هزینه خرید یک دستگاه «فلاسک آسفالت» را متقبل شد و با سفارش آن در شهر زنجان از این دستگاه برای لکه گیری به صورت مکانیزه در پهنای شهر استفاده خواهد شد. این دستگاه سرعت لکه گیری و عمر مفید آسفالت را افزایش می دهد و کاهش دور ریز آسفالت طی فرآیند لکه گیری و همچنین دسترسی به آسفالت گرم و به تبع آن افزایش کیفیت کار، کاهش تعداد نیروی انسانی، تعداد ماشین آلات مورد نیاز و کاهش ترافیک به را ممکن می کند.

وی احداث پارک منیاتوری سهند، راه اندازی محل میدان میوه و تره بار و تامین دکوارتیو و تامین چراغ های مورد نیاز قسمتی از شهر را از دیگر تعاملات مهم شهرداری و سازمان عمران طی چند ماه اخیر نام برد و گفت: امروز به جرات می توان اذعان داشتت؛ سرمایه گذاران می توانند از ظرفیت شهر سهند بهره مند شوند.

شهردار سهند با اشاره به مزیت های مهم سرمایه‌گذاری در این شهر گفت: درآمدهای عمومی شهرداری سهند در ۱۰ ماهه اخیر ۱۵۰ درصد افزایش یافته و با تلاش شبانه روزی سعی داریم تا پایان سال تحقق بودجه ۲۰۰ درصدی داشته باشیم که این امر در میان شهرداری های کشور بی نظیر است.

علایی همچنین از اخذ مجوز ۲۰ دستگاه تاکسی از وزارت کشور و ارایه آن به افراد دارای شرایط لازم با تسهیلات بانکی و همچنین ۳۰ دستگاه مینی بوس و  چندین دستگاه ون و اتوبوس در راستای تسهیل رفت و آمد اهالی سهند خبر داد و اظهار داشت:  علاوه بر کارهای عمرانی، مسایل فرهنگی یکی از اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱ این دستگاه است.

وی با بیان این‌که بودجه واحد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سهند ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: اعتراف می کنم؛ علیرغم این‌که اقدامات گسترده‌ای در توسعه ساخت و ساز در شهر جدید سهند صورت گرفته، اما در توسعه زیرساخت فرهنگی شهر سهند غفلت شده است.

شهردار سهند پتانسیل های موجود در شهر سهند به عنوان بزرگ ترین شهر جدید شمالغرب کشور و شهر ایمن و سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرداری سهند در راستای ایجاد درآمد پایدار و با نگرش ویژه و جدی به بحث سرمایه گذاران بخش خصوصی از علاقه مندان به حضور در پروژه های شهری دعوت می کند تا برای سرمایه گذاری در این شهر زیبا و مستعد سرمایه گذاری اقدام کنند.

کد خبر 1148305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha