تجهیز و نوسازی اراضی نیازمند اعتبارات ملی است/ شخم زمستانه در ۱۵ درصد از شالیزارهای رشت

امام پناهی با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی نیازمند اعتبارات ملی است گفت: تا امروز فقط در ۱۵ درصد از شالیزاهای شهرستان رشت شخم زمستانه انجام شده است و باید کشاورزان را به شخم زمستانی ترغیب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز ( پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن ) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت اظهار کردرشت بزرگترین شهرستان شالیزاری کشور محسوب می‌شود.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه امسال تامین آب کشاورزی شرایطی به مراتب سخت‌تر از سال گذشته دارد گفت: تا امروز فقط در ۱۵ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان شخم زمستانه انجام شده است و باید کشاورزان را برای انجام شخم زمستانه ترغیب کنیم.

 

امام پناهی اذعان کرد:۷۴ تن بذر و همچنین ۱ و ۶۲۷ تن کود شیمیایی در سطح شهرستان رشت بین کشاورزان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: از ۶۲ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان رشت، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مورد تجهیز و نوسازی قرار گرفته‌اند و ادامه این روند نیازمند اعتبارات ملی است.

 

فرماندار رشت تصریح کرد: در سطح شهرستان هزار و ۸۳۰ هکتار آب‌بندان داریم که از این میزان ۳۵۰ هکتار از آب‌بندان های سطح شهرستان احیا شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آبی شهرستان، جهت تامین آب کشاورزی نیازمند ۴۰۰ هزار میلیون متر مکعب آب برای یک فصل کشاورزی در شهرستان رشت هستیم.

 

امام پناهی بیان داشت: در بحث بیمه کشاورزی بایستی با جلب اعتماد مردم آنها را ترغیب کرد، در آمار سال گذشته ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت که به نسبت آمار اراضی کشاورزی شهرستان ۲۴ درصد اراضی را شامل می شود و این میزان بایستی افزایش پیدا کند و بیمه هم با اقساطی کردن نحو پرداخت، شرایط بهتری را به نسبت سال های قبل فراهم کرده است.

 

امام پناهی تاکید کرد: در بحث لایروبی انهار، امسال در بالغ بر ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لایروبی انجام خواهد شد.

کد خبر 1149126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha