رویداد «سینما حماسه» اردیبهشت سال آینده برگزار می شود

انتظاری با بیان اینکه فیلم های برتر رویداد سینما حماسه مرداد سال آینده معرفی می شود، گفت: ۱۰ فیلمنامه برتر را در قالب کتاب منتشر می کنیم.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سجاد انتظاری امروز یکشنبه هشت اسفند در نشست خبری دومین رویداد سینما حماسه که در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد، گفت: اولین فراخوان را سال 98 در حوزه هنری خراسان رضوی به طور محدود منتشر کردیم اما بازخورد خوب بود و فیلمسازان سراسر کشور نسبت به آن واکنش مثبت نشان دادند.

 

دبیر رویداد سینما حماسه با بیان اینکه 120 فیلمنامه در نخستین رویداد سینما حماسه به دبیرخانه رسید، عنوان کرد: 60 درصد فیلمنامه ها مربوط به خارج استان بود و این موضوع باعث شد که دومین فراخوان را با کمک حوزه هنری کشور، سازمان سینمایی سوره به طور ملی منتشر کنیم تا بهتر و ویژه تر از ظرفیت فیلمسازان کشور استفاده شود.

 

وی اظهار داشت: در مرحله اول فیلمسازان تا پایان فروردین سال آینده مهلت دارند که طرح های خود با موضوع حماسی را برای ما ارسال کنند. منتخبان توسط هیئت داوران مشخص می شوند. رویداد سینما حماسه چهار روزه در مشهد با حضور منتخبان مرحله اول و هیئت داوران و مسئولان این رویداد برگزار می شود. سلسله نشست هایی نیز در نظر گرفتیم. دومین رویداد سینما حماسه اردیبهشت سال آینده در مشهد برگزار می شود. یک مهلت یک ماهه به فیلمسازان داده می شود تا فیلمنامه های خود را برای ما ارسال کنند. بعد از آن چهار فیلمنامه برگزیده می شوند.

 

انتظاری خاطرنشان کرد: برای حمایت از آثار 10 فیلمنامه برتر را خریداری و در قالب کتاب منتشر می کنیم. مرداد ماه سال آینده فیلمنامه های برگزیده اعلام می شوند و برای عقد قرارداد در خدمت فیلمسازان خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1152177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha