حجم وسیعی از پروژه های نیمه تمام در استان گلستان/ ایجاد صنایع تبدیلی کمک زیادی به رونق اقتصادی مردم می کند

وزیر نیرو با متذکر شدن این نکته که در استان گلستان با حجم وسیع پروژه های نیمه تمام روبه رو هستیم؛ ابراز امیدواری کرد: با مصوبات سفر رییس جمهوری بخش عمده ای از این مشکلات حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان؛ علی اکبر محرابیان، جمعه شب(۱۳ اسفند) در نشست شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری با بیان اینکه منابع آبی تجدید پذیر استان ۲.۵ میلیارد مترمکعب است؛ افزود: ۵۰ درصد آن جذب آب های زیرزمینی می شود و ۵۰ درصد آب سطحی است.

 


وزیر نیرو اظهار کرد: پس بخش کمی از آن استفاده می شود اما از ۱۰۰ درصد آب های زیرزمینی استفاده می شود. 

 

وی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب استفاده می کنیم که ۹۵ درصد آنها از چاه ها و منابع آب زیرزمینی استفاده می شود؛ بر شیرین کردن آب دریا توسط بخش خصوصی تأکید و بیان کرد: در استان با تنش آبی مواجه هستیم. 

 

وزیر نیرو ادامه داد: در مصوبه سفر پیش بینی شده اعتبارات تا سال ۱۴۰۲ تخصیص داده شود و خواهش ما این است که ۱۴۰۱ با توجه به حساسیت موضوع تخصیص داده شود. 

 

وی با متذکر شدن این نکته که در استان گلستان با حجم وسیع پروژه های نیمه تمام روبه رو هستیم؛ ابراز امیدواری کرد: با مصوبات سفر رییس جمهوری بخش عمده ای از این مشکلات حل شود. 

 

محرابیان از پیش بینی اعتبار چند طرح فاضلاب خبر داد و گفت: رقم اعتباری آن اما کافی نیست و امیدواریم به ۱۲۰ میلیارد افزایش یابد. 

 


وی در پایان تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی استان ضروری  است و با توجه به تولیدات خوب استان ایجاد صنایع تبدیلی کمک زیادی به رونق اقتصادی مردم خواهد کرد.

کد خبر 1153824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha