کنگره بین المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در قم برگزار می‌شود

دبیر کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» از برگزاری این کنگره با پیام تصویری رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی، امروز(دوشنبه ۱۶اسفند) طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت برگزاری همین کنگره ابراز داشت: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این کنگره بیش از دو سال تلاش صورت گرفته و همه همت دست اندرکاران نیز این بوده که در عمل به بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب در فضای علمی و پژوهشی لبیک بگویند.


وی افزود: از جمله اهداف مهم این کنگره می توان به تلاش در جهت زمینه سازی برای ترسیم نقشه راه و گفتمان سازی درباره بیانیه گام دوم انقلاب، همچنین مستندسازی بیانیه گام دوم با محوریت قرآن و سنت، تولید ادبیات مناسب برای تبیین هر چه بهتر مفاد بیانیه و نیز حمایت از تولیدکنندگان محتوا در این راستا اشاره کرد.

 

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه همچنین با اشاره به ارسال آثار و مقالاتی به دبیرخانه کنگره آن هم به ۱۸ زبان دنیا گفت: یکی از اهداف و رسالت های مهم ما در این کنگره، توجه به بُعد بین‌المللی پیام بیانیه گام دوم بوده که خود زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.


وی با بیان این که شورای علمی کنگره با استفاده حداکثری از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از هزار به دبیرخانه کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث رسیده است. 

 

رضایی اصفهانی همچنین با اشاره به این‌که 40 مرکز علمی و فرهنگی با دبیرخانه این کنگره بین‌المللی همکاری دارند، بیان داشت: علاوه بر چاپ 22 جلد کتاب آثار برتر کنگره، 4 مجله علمی قران و علم، مطالعات قرائت قرآن، قرآن‌پژوهی خاور شناسان و مجله علوم حدیث تطبیقی فاخرترین مقالات ارائه‌شده به کنگره را چاپ خواهند کرد.

 

وی یادآور شد: کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه با با پیام تصویری رهبر معظم انقلاب  و پیام مجازی رئیس جمهور  و حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی و برخی از شخصیت‌های مطرح کشوری برگزار می‌ گردد.

کد خبر 1155006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha