نقش اثرگذار کانون های مساجد در جهاد تبیین و جنگ ترکیبی دشمن

به گفته حجت الاسلام ناصر، یکی از مراکزی که می تواند به صورت تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن ایستادگی کند کانون های مساجد هستند تا با جهاد تبیین، مقدمه تمدن نوین اسلامی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده است، ایجاد کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد  اظهار کرد: از صدر اسلام و حتی قبل از ظهور اسلام انبیای الهی برای تبلیغ دین، مراکزی را برای تجمع عامه مردم انتخاب کرده و مردم را به یکتاپرستی دعوت می کردند.

 

حجت الاسلام علی ناصر با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام در اقدامی، خانه خدا را از وجود هر بتی پاک کرد و تاریکی خانه خدا را به اسلام نورانی کرد، ادامه داد: یکی از کارهای مهم حضرت محمد(ص) پس از بعثت ساخت مسجد بود و محلی برای عبادت و حل مشکلات مردم ایجاد شد.

 

وی به سخن امام صادق(ع) که فرمودند: مساجد، خانه خدا بر روی زمین هستند؛ اشاره کرد و گفت: مساجد علاوه بر اینکه محل انجام فرایض عبادی و دینی بود، تبادل نظر مسائل نظامی، کمک به نیازمندان و حل مشکلات سیاسی و اجتماعی مردم در مساجد انجام می شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فراز و فرودهایی که مساجد در طول تاریخ و حاکمیت های مختلف سپری کردند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این جایگاه دوباره احیا شد.

 

ناصر با یادآوری روزهای قبل از انقلاب و تجمع انقلابیون و ردو بدل اعلامیه ها در مساجد افزود: از اینرو امام راحل همواره از مسجد به عنوان سنگر یاد می کردند و این مساجد سربازانی دارد که نباید اجازه داد سنگر به دست دشمن برسد.

 

وی ادامه داد: در طول جنگ تحمیلی نیز جایگاه مساجد بار دیگر برای مردم تبیین شد چرا که اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه در مساجد انجام می شد و حتی در حال حاضر با هرگونه بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل ، مساجد در صف اول کمک به مردم هستند.

 

این مسئول ادامه داد: با رهبری مقام معظم رهبری، ارکان مسجد نیز تثبیت شدند و همین موجب شد تا دشمن این مراکز را مورد هجمه فرهنگی خود قرار دهد از اینرو لازم است مراکزی که درکنار مساجد فعالیت می کنند از جمله کانون های مساجد بتوانند تاثیرگذار باشند و جایگاه واقعی مساجد را به پیش ببرند.

 

ناصر به دوران شیوع ویروس کرونا و کمک های مومنانه در مساجد اشاره  کرد و افزود:در این دوران نیز کانون های مساجد واردمیدان شدند و با همراهی مردم و خیرین دست یاری به سوی مردم دراز کردند.

 

به گفته وی، در دوره ای که دشمن با تمام تلاش این انقلاب را مورد هجمه قرار داده است لازم است تا امامین جماعت با همراهی بچه های مسجدی، کارکردهای مسجد بالاخص در حوزه دستگیری از نیازمندان را برای مردم تبیین کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر بهترین فرصت برای مبلغین در جهت جهاد تبیین ایجاد شده است و لازم است تا با مقایسه دستاوردهای انقلاب با دوران قبل از انقلاب در راستای منویات رهبری حرکت کنند.

 

وی با استناد به فرمایشات رهبری در خصوص جنگ ترکیبی نیز گفت: یکی از مراکزی که می تواند به صورت تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن ایستادگی کند کانون های مساجد هستند تا با جهاد تبیین، مقدمه تمدن نوین اسلامی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده است، ایجاد کنند.

کد خبر 1155928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha