كاشت نهال ايثار به ياد شهداء توسط کانون شهدای سردرود تبریز

قویدل گفت:۳۰ اصله نهال به مناسبت بیست ونهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور امام جمعه و مسئولین منطقه به یاد شهداء کاشته شد.

«حمید قویدل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه،اظهار داشت: طرح درختکاری به یاد شهداء به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مزار شهداء و مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد امام خمینی (ره) سردرود گفت: در دین مقدس اسلام، بنابر آیات و روایات و سیره معصومین(ع) می توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت عظیم پروردگار عالم پی ببریم. بر اساس آیات قرآن، یکی از مواهب و نعمت های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی های بهشت که در آیات کریمه و روایات شریفه بارها به آن اشاره شده است، درخت می باشد.

 قویدل با اشاره به اینکه درختکاری یکی از سنت های حسنه ای است که در دین اسلام نیز به آن سفارش شده،افزود: در همین راستا و تقارن هفته درختکاری با بیست و نهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد،اعضای کانون به تعداد ۲۵ اصله نهال به یاد شهداء در مزار شهدای سردرود و ۵ نهال در حیاط مسجد با حضور امام جمعه،فرماندهی محترم سپاه ناحیه و نیروی انتظامی منطقه،شهردار و شورای شهر و خانواده شهدا و جانبازان غرس شد.

وی با تأکید برحفظ سنت پسنديده درختكاري،تصریح کرد:با توجه به اهمیت درختکاری و تاکیدات فراوان بزرگان دینی بر این مهم، فرهنگ درختکاری باید از کودکی در بین افراد نهادینه شود و کانون های مساجد می توانند نقش موثری در این راستا ایفا کنند.

 

کد خبر 1156481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha