رسانه در بحث جهاد تبیین نقش اول را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رسانه در بحث جهاد تبیین، نقش اول را دارد، بهترین کارها و تولید محتواها را رسانه می تواند انجام بدهد. امروز جریان مخالف فعال است نباید کوتاه بیاییم، جوانان باید وارد عرصه شوند.

«حسین مسگرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص ضرورت جهاد تبیین و ورود مردم به ویژه رسانه ها به این عرصه اظهار داشت: انقلاب اقدامات خوبی برای مردم ایران و جهان اسلام داشته اما متاسفانه جای قاتل و مقتول عوض شده و امروز رسانه ها، دوران گذشته و نظام پهلوی را خوب و خوش و دوره انقلاب را دوره سختی ها و مشکلات جلوه می دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: امروز به برکت انقلاب، خداوند نعمات زیادی به ما ارزانی داشته، البته مشکلات و کم کاری هایی هم هست اما اقدامات ارزشمند زیادی هم صورت گرفته است.

 

وی افزود: یکی از ریشه های جهاد تبیین که رهبر معظم هم فرمودند، ریشه ولایی و دینی است چرا که یکی از وظایف پیامبران و ائمه ما هم جهاد تبیین و روشنگری بوده است. ضرورت اسلام، مزایای دین داری، جامعه دینی و عدالت محور را برای مردم بیان می کردند.

 

مسگرانی تصریح کرد: در زمان انبیا هم جریان مخالف و دشمنی وجود داشت که اقدامات پیامبران را به شکلی بیان می کردند که گویا انبیا به مردم ظلم کرده و مردم را دچار فقر و سختی کردند در حالی که انبیا مردم را از ظلم و ستم و بندگی بت ها آزاد کردند. لذا در این جهاد، همه ما به عنوان یک ایرانی و مسلمان و انسانی که با شهدا هم عهد و پیمان هست موظفیم که گامی برداریم.

 

وی با اشاره به نقش رسانه در جهاد تبیین و با تاکید بر اینکه فعالان رسانه ها، اندیشمندان و انقلابی ها باید در این عرصه گام بردارند اظهار کرد: برخی از رسانه ها مثل صدا و سیما برد مشخصی دارند اما فضای مجازی برد گسترده ای دارد که البته این یک ظرفیت بزرگ است که بستگی به عملکرد خودمان دارد که از آن استفاده بکنیم یا نه.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: مسئولین به نوبه خود باید وظایفشان را انجام بدهند اما مهم این است که امروز مردم، حوزه ها، منبرها، حوزه اقتصاد و فرهنگ، موسسات، انسان های موثر، سران طوایف، ریش سفیدان، جوانان خوش فکر، فیلم سازان، رسانه ای ها، تئاتر و سینما، فضای مجازی، انیمیشن و بازی های ما وارد عرصه جهاد تبیین بشوند که البته این نیاز به برنامه ریزی و حمایت دارد و تنها شعار دادن و حرف زدن کارساز نیست.

 

وی افزود: برای اینکه ما دچار شعارزدگی نشویم باید کارها مردمی انجام شود. از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، سمن های مردمی و فرهنگی باید استفاده شود. باید تولید محتوای مجازی کار کنیم، قالب های خودش را به کار بگیرد و با الگوسازی، با ایجاد جریان های خوب فرهنگی در فضای مجازی بتوانیم گامی برداریم.

 

مسگرانی با ابراز تاسف از کوتاهی های صورت گرفته در گذشته در زمینه کار رسانه ای گفت: ما کار مجاهدانه برای تبیین خدمات این انقلاب و نظام انجام ندادیم و امروز باید شاهد مظلومیت آن باشیم.

 

وی تاکید کرد: رسانه در بحث جهاد تبیین، نقش اول را دارد، بهترین کارها و تولید محتواها را رسانه می تواند انجام بدهد. امروز جریان مخالف فعال است نباید کوتاه بیاییم، جوانان باید وارد عرصه شوند و نهادهای دولتی هم از آنها حمایت کنند؛ اما از کارهای سطحی و شعارگونه باید پرهیز کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها به لحاظ علمی و پژوهشی می توانند کمک بکنند و هنرمندان ما هم می توانند در قالب های کاملا درست و مقبول جامعه، آن نکاتی که در جهاد تبیین وجود دارد را عالمانه و هنرمندانه ارائه بدهند.

کد خبر 1157499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha