لزوم توجه به مسائل بهداشتی در برنامه‌های نیمه شعبان و نوروز/فعالیت چهار خط امدادی درمانی

مصری گفت: از همه زائران و مسافران درخواست می‌کنیم که مسائل بهداشتی را رعایت کرده و درصورتی‌که چرخه واکسیناسیون آن‌ها کامل، نیز سریع‌تر اقدام کنند.

«مهدی مصری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی قم در نیمه شعبان و پایان سال گفت: با توجه به شرایط کرونا مهم‌ترین نکته این است که تمام کارگروه‌هایی که برای مدیریت برنامه نیمه شعبان و استان قم طراحی‌شده، باید پیوست بهداشتی داشته باشند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: توصیه به ترددها و رعایت فاصله‌های فیزیکی مورد تأکید است و برنامه‌ها باید در فضای باز برگزار شود و از سوی دیگر واکسیناسیون به‌صورت کامل باشد.
 

وی گفت: تأکید می‌کنیم که اقدامات بهداشتی را سایر دستگاه‌ها نیز رعایت کنند و نظارت کامل بر مجموعه خود داشته باشند.
 

مصری با اشاره به راه‌اندازی موکب‌های تزریق واکسن در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: زائران در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تردد دارند و با توجه به اینکه افرادی هم می‌خواهند پیاده روند، تأکیدداریم که مسائل بهداشتی را رعایت و فاصله‌ها رعایت شود و درصورتی‌که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، به موکب‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.


وی افزود: در داخل صحن‌های جمکران در نیمه شعبان و داخل صحن‌های حرم در پایان سال، نیز لازم است که مدیریت ازدحام صورت گیرد و باید تلاش کنیم تا از شیوع ویروس جلوگیری شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه امداد و درمان گفت: چهار پایگاه درمانی اولیه در داخل صحن در چهار ضلع پیش‌بینی‌شده تا اگر زائری نیاز به خدمات اولیه دارد، همان‌جا توسط تیم‌های امداد خدمات‌رسانی بر روی وی انجام شود.


مصری گفت: در 6 نقطه ورودی از درب‌های جمکران هم پیش‌بینی استقرار آمبولانس انجام‌شده که خدمات سطح دو درمانی انجام می‌شود.


وی گفت: امسال به‌جای راه‌اندازی بیمارستان سیار، از فضای دارالشفا حضرت مهدی(عج) استفاده می‌کنیم که به‌عنوان خط سوم درمانی فعال بوده و خدمات گسترده با حضور پزشکان انجام می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با برگزاری جلسات مختلف،آمبولانس‌ها نیز در مقابل دارالشفا مستقر هستند تا در صورت بروز مشکل، بیماران را به بیمارستان‌ها منتقل کنند.
 

مصری تأکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که سفرها بر اساس آن پروتکل‌های بهداشتی که ابلاغ‌شده انجام شود و زائران و مسافران نوروزی موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند.

کد خبر 1158415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha