آبان ۱۴۰۰ با روند صعودی قیمت طلا همراه شد

پس از دو ماه روند نزولی قیمتی در بازار طلا و سکه در آبان ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طلا در طول تاریخ به عنوان یک کالای ارزشی و سرمایه جدا از جذابیت هایی که در حوزه زیورآلات دارد، مورد پسند اقشار مختلف قرار داشته و دارد. روند قیمتی این کالای سرمایه ای در افزایش و کاهش قیمت بسیاری از کالاها در طول سال اثر داشته و دارد. خبرگزاری شبستان در سلسله گزارش هایی به بررسی روند قیمتی این کالا در خلال ماه های سال گذشته پرداخته است.

 

بنابراین گزارش، در آخرین هفته آبان ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۴۶ درصد افت به ۱۲,۵۵۰,۰۰۰ ریال و قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۱۵ درصد رشد به ۱۲۵,۶۷۰,۰۰۰ ریال رسید این در حالی است که در هفته ابتدایی این ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۵ درصد افت به ۱۱,۶۳۳,۰۰۰ ریال و قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۲۶ درصد افت به ۱۱۸,۲۶۰,۰۰۰ ریال بود که شاهد افزایش قیمت هر گرم طلای 18 عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید هستیم.

 

بر این اساس (چهارشنبه ۵ آبان) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۵ درصد افت به ۱۱,۶۳۳,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۷۵ درصد افت به ۱,۷۹۴.۱۸ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۲۶ درصد افت به ۱۱۸,۲۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۱ درصد افت به قیمت ۱۱۵,۰۱۰,۰۰۰  ریال،‌ هر عدد نیم سکه با ۰.۲۵ درصد افت به قیمت ۶۱,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۲۸ درصد افت به قیمت ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۳ درصد افت به قیمت ۲۲,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

 

 در ادامه (چهارشنبه ۱۲ آبان) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲۷ درصد افت به ۱۱,۶۷۴,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۲۹ درصد افت به ۱,۷۸۸.۰۹ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۲۳ درصد افت به ۱۱۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۴ درصد افت به قیمت ۱۱۵,۴۸۰,۰۰۰  ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۲۵ درصد افت به قیمت ۶۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۲۵ درصد افت به قیمت ۳۵,۸۵۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۳ درصد افت به قیمت ۲۲,۶۷۰,۰۰۰ رسید.

 

این گزارش می افزاید: (چهارشنبه ۱۹ آبان) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۹۱ درصد رشد به ۱۲,۱۴۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۳۲ درصد رشد به ۱,۸۳۰.۰۷ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۱۸ درصد رشد به ۱۲۲,۱۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۸۵ درصد رشد به قیمت ۱۲۰,۰۲۰,۰۰۰  ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۳۲ درصد رشد به قیمت ۶۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۲۷ درصد رشد به قیمت ۳۷,۱۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۳ درصد رشد به قیمت ۲۳,۰۳۰,۰۰۰ رسید.

 

 در ادامه (چهارشنبه ۲۶ آبان) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۴۶ درصد افت به ۱۲,۵۵۰,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۶۷ درصد افت به ۱,۸۵۰.۴۹ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۱۵ درصد رشد به ۱۲۵,۶۷۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۰۱ درصد افت به قیمت ۱۲۳,۴۷۰,۰۰۰  ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۷۸ درصد افت به قیمت ۶۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۸ درصد افت به قیمت ۳۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۳ درصد رشد به قیمت ۲۳,۰۳۰,۰۰۰ رسید.

کد خبر 1159478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha