امر به معروف و نهی از منکروظیفه آحاد مردم است

آیت الله علما، گفت : امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی و اداری نیست و وظیفه آحاد مردم است، لذا باید همه مردم برای اجرای این واجب الهی پای کار باشند.

آیت الله علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به تبلیغات لازم برای ماه مبارک رمضان اهتمام لازم را داشته باشند. 
 
 
 
امام جمعه کرمانشاه  افزود: باید مردم رعایت کنند و مسئولین با کسانی که به عمد در ملاء عام اقدام به روزه خواری می نمایند برخورد قانونی کنند زیرا در موضوع روزه خواری مهم و حساس است که گروهی بخواهند دستور واجب الهی را در ملا عام نادیده بگیرند و این مهم به خاطر این است که اساس بر هم نخورد و به هم نریزد.
 
 
 
 
وی با اشاره به اینکه باید در ماه رمضان رونق عمومی ایجاد شود، خاطر نشان کرد: مثل عید نوروز، باید در ماه رمضان شور و شوق گسترده ای در سطح استان ایجاد شود، و برای رمضان فرهنگ آفرینی و تلاش نماییم و ماه رمضان را معرفی کنیم.
 
 
 
 
آیت الله علما تصریح کرد: ضمن این که عید نوروز را گرامی می داریم همه این کارها و شور آفرینی ها را برای ماه مبارک رمضان انجام دهیم، لذا باید به ماه مبارک رمضان خیلی اهمیت بدهیم و ادارات با نصب بنر های پر محتوا ماه رمضان و روزه را تبیین کنند.
 
 
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان هیچ کسی حق هنجار شکنی ندارد، باید اصناف ساماندهی بشود،، اتحادیه های صنفی باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
کد خبر 1159763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha