مسافران نوروزی با آداب و رسوم عشایر آشنا شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: مسافران نوروزی با فرهنگ، آداب و رسوم عشایر این شهرستان آشنا شدند.

«فرنوش راهدار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: در ایام نوروز امسال با برپایی دو سیاه چادر در نقاط مختلف این شهرستان، مسافران استقبال خوبی از آن کردند که در این سیاه چادرها نان محلی، آش، غذاهای محلی، محصولات تولیدی عشایر، دوغ و چای آتشی، اجرای موسیقی سنتی، رقص محلی و ارائه برنامه‌های متنوع با هدف ایجاد خاطره خوش و ایجاد انگیزه‌ی سفر به شهرستان به مردم عرضه می‌شود.

 

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان خاطرنشان کرد: این سیاه چادرها کنار پارک فرهنگ و تالار هنر شهر برپا شده که با توجه به قرار گرفتن مسیر تردد زائران روزانه مسافران زیادی برای ساعاتی از آن بازدید و اتراق می کنند.

 

 

راهدار، هدف از برپایی سیاه چادرها را، استفاده حداکثری از این ایام جهت معرفی جاذبه‌های ارزشمند و بکر عشایر و کمک به افزایش درآمد این قشر زحمتکش با استفاده از رونق صنعت گردشگری و عرضه محصولات تولیدی دامی و صنایع دستی عنوان کرد.

 

 

وی تصریح کرد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی‌های تولیدی عشایر آشنا می‌شوند و در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود.

 

 

وی در پاسخ به استقبال مسافران به اقامتگاه های بوم گردی شهرستان شاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا طی دو سال اخیر، امسال شاهد افزایش مسافران و گردشگران از مناطق و جاذبه های بکر طبیعت شهرستان و مناطق بوم گردی هستیم.

 

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: مناطق بکر و طبیعت زیبای این شهرستان و همچنین ۶ روستای هدف گردشگری گلیان، زوارم، قلعه زو، اوغاز و اسطرخی از توابع بخش مرکزی و گلیل بخش سرحد موجب شده تا در فصول مختلف شاهد استقبال بسیاری از مسافران و حتی در چند سال اخیر گردشگران خارجی در مناطق بوم گردی هستیم.

 

 

راهدار افزود: اینک یک واحد بوم گردی در روستای فیروزه و سه واحد در روستای زوارم این شهرستان فعالیت دارد.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1160670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha