ذخایر خون در کرمانشاه در حال حاضر کافی است اما ایده آل نیست

میرزاده گفت: ذخایر خون در کرمانشاه در حال حاضر کافی است اما ایده آل نیست و همواره نیازمند اهدای خون مردم هستیم.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  سازمان انتقال خون از ٢٩ اسفند تا ١٢ فروردین ۱۴۰۱ آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است و در تمامی روزها آماده دریافت خون هستیم.

 

 

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه افزود: استقبال مردم نسبت به سال گذشته بهتر بود، و در ایام نوروز امسال مراجعه  اهدا کنندگان خون به سازمان انتقال خون نسبت به سال گذشته افزایش  یافته است.

 

 

وی  خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در نوروزامسال تعداد مراجعات بهتر از گذشته بود اما مراجعه نسبت به دیگر ایام سال کاهش می یابد بنابراین همواره از همشهریان درخواست می کنیم برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

 

میرزاده تصریح کرد: این سازمان از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه آماده خونگیری از افراد است و اکنون در کرمانشاه ذخیره مناسبی از واحدهای خونی داریم اما مشکل اصلی ما تامین خون به ویژه پلاکت در ایام تعطیلات نوروزی و ماه رمضان است که شمار اهداکنندگان خون کاهش چشم گیری پیدا می کند.

 

 

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه اظهار کرد: همه شهروندان و اهداکنندگان خون در استان در ایام تعطیلات نوروزی مراجعه به مرکز انتقال خون را فراموش نکنند، زیرا با تمام پیشرفت هایی که بشر داشته اما هنوز هیچ جایگزینی برای خون که زندگی بخش حیات انسان است کشف نشده و بنابراین اهدای خون یک کار مقدس، انسانی و خیرخواهانه است.

 

 

کد خبر 1160695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha