دفاع از دین و انقلاب وظیفه همه است/ دشمن با جوان آگاه مذهبی مخالف است

حجت الاسلام دیلم گفت: دفاع از دین ناب و انقلاب اسلامی وظیفه همگان است.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در جمع مردماهل سنت سیمین شهر گفت: امروز طرح و برنامه دشمن در راستای اختلاف بیانداز و حکومت کن است و با استفاده از ظرفیت های جاهلی خود مسلمانان با ایجاد داعش و تفکرات افراطی در شبکه های ماهواره ای شیعه به مقدسات اهل سنت و در شبکه های سنی بر روی مقدسات اهل تشیع کار می کنند تا اختلاف و تفرقه همیشه ایام باشد. 

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی ایران گفت: در این روز مقدس، جمهوری اسلامی ایران با رای اکثریت مردم از همه اقوام و مذاهب به ثمر نشست. 

 

وی تصریح کرد: یکی از آرزوهای همه مسلمانان این بود که درون جامعه زندگی کنند که احکام دین، قرآن و خداپرستی در آن مستقر باشد و با این نگاه قرآنی و اسلامی پیامبر(ص) حکومتی را پایه ریزی کرد که باعث پیشرفت انسانیت و معنویت گردید تا احکام دین و قرآن حاکم گردد.
با لطف خداوند متعال در عصر امام راحل نیز قرآن و اسلام در جامعه حاکم گردید و باید سعی کنیم احکام قرآن و اسلام‌ ناب را به طور کامل در جامعه اجرا کنیم.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: انقلاب اسلامی با خواست خداوند و اراده مردم و رهبری امام راحل به پیروزی رسید و در این مسیر الهی شعار امام راحل شیعه و سنی یا مذهب خاصی نبود بلکه شعار امام راحل مسئله اسلام بود.

 

وی تصریح کرد: امام راحل در پاسخ به خبرنگار ایتالیایی که چرا کلمه دموکراتیک را به جمهوری اضافه نمی کنید، افزود: امام راحل بیان داشتند که اضافه شدن کلمه دموکراتیک یعنی توهین به اسلام است و این شد که امام راحل جمهوری اسلامی را نه یک کلمه بیشتر یا کمتر مطرح کردند و استقرار بخشیدند که امروز ما از فیوضات آن استفاده می کنیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: در طول این ۴۰ سال دشمن با دیدن این عزت و افتخار شروع به ایجاد فتنه های مختلف از ترور گرفته تا جنگ تحمیلی پرداخت ولی با تمام این ترفندها امروز جمهوری اسلامی ایران باعزت و سرافرازی در برابر سختی ها ایستاده است. 

 

حجت الاسلام دیلم افزود: امروز جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب مهم است تا روایت درستی از انقلاب و اسلام ناب در برابر روایت نادرست دشمن ارائه دهیم. زیرا دشمن ضعف های کوچک را بزرگ جلوه می دهد تا یاس و ناامیدی ایجاد کند.‌

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود رمضان را ماه برکت و رحمت عنوان کرد و گفت: باید از فرصت ماه رمضان استفاده کنیم تا بتوانیم از بهترین نسیم های سحرهای ماه رمضان و فرصت شب های قدر استفاده کنیم تا در روز عید سعید فطر و برائت آماده شویم.

 

حجت الاسلام دیلم همچنین گفت: امروز باید وجود مساجد، مصلی ها، مدارس علوم دینی و مراسم های فارغ التحصیلی را قدر بدانیم.‌ افرادی که ایمان به خدا و روز قیامت دارند به فکر عمران و آبادانی ظاهری و معنوی مساجد باشند. عمران ظاهری برای زیباسازی و مناسب سازی ساختمان مساجد است و عمران معنوی نیز با حضور مردم در مساجد تحقق پیدا می کند. زیرا دشمن با جوان مذهبی شیعه و سنی مخالف است. امروز باید به سنت های قدیمی پایبند بوده و آن را حفظ کنیم که باعث استحکام و تحکیم بنیان خانواده می شود.

 

کد خبر 1161986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha