گفتگوی تلفنی فرستاده سازمان ملل با هنیه در مورد آخرین تحولات فلسطین

فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» ، فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفتگو کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این مکالمه تلفنی به بررسی آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین پرداختند.
اسماعیل هنیه ضمن اشاره به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس به ویژه ترور 5 جوان فلسطینی در شهر جنین و ادامه تجاوازت شهرک‌نشینان اشغالگر علیه مقدسات فلسطین به ویژه مسجد مبارک الاقصی اعم از تعرض ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست به این مسجد یا تعرض یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم به محله باب العامود که موجب تحریک احساسات و عواطف مسلمانان در این ماه مبارک شد، خواستار اعمال فشار سازمان ملل بر رژیم اشغالگر جهت توقف تجاوزات خود علیه قدس و مسجد الاقصی شد.
هنیه همچنین به تشریح اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخته و بر ضرورت تامین خواسته‌های انسانی آنان تاکید کرد.
تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی غزه و شکستن محاصره این باریکه نیز از دیگر محورهای گفتگوی تلفنی هنیه و وینسلند بود.
از سوی دیگر، فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه نیز روابط با جنبش حماس را سازنده و راهبردی خواند و تلاش‌های این جنبش در عرصه‌های مختلف برای حفظ آرامش اوضاع در باریکه غزه و خدمت به ساکنان این باریکه را ستود.
 
کد خبر 1163092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha