هیچ واحد صنفی از شمول قانون خارج نیست

بیرانوندی از حق مشتری در استفاده از قیمت مصوب خبر داد و گفت: هیچ واحد صنفی از شمول قانون خارج نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «نعمت‌الله بیرانوندی» امروز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خوزستان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت تعزیرات حکومتی در سال ۱۴۰۰ از همکاران خود تقدیر و تشکر کرد.

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: ما جهت کنترل وضعیت بازار ظرفیت‌های قانونی داریم که یکی از این ظرفیت‌ها بازرسی‌های هر اتحادیه نسبت به کنترل صنف خود است.

 

وی تصریح کرد: با تکرار بازرسی‌ها، در نظر گرفتن سوابق، مجازات سنگین، نصب پارچه و در نهایت پلمپ واحد صنفی متخلف می‌توان با متخلفان به شدت برخورد کرد.

 

دبیر کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات خوزستان اضافه کرد: جریمه در تعزیرات حکومتی تابع گزارش بازرس دستگاه‌های نظارتی بوده و شعب تعزیرات بر اساس این گزارشات اقدام به صدور رای می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمام واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی مشمول قانون بوده و برای هیچکدام استثنایی قائل نمی‌شویم.

 

بیرانوندی ابراز کرد: متراژ ، تجملات و ظواهر واحد صنفی هیچ تأثیری در قیمت مصوب ندارد و حق مشتری این است که جنس را با قیمت مصوب تهیه کند، لذا قانونگذار به لحاظ محیط، شکل و مکان قیمتی افزایش نمی‌دهد.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری صدا و سیما و بیان گزارشی از ثبت تخلفات از طریق سامانه ۱۳۵ یاد آور شد: در سال گذشته فقط ۴۸۷ مورد گزارش و شکوائیه در سامانه اینترنتی این اداره کل ثبت شده که انتظار است مردم در این زمینه بدون پرداخت هر گونه هزینه نسبت به معرفی متخلفان اقدام کنند.

 

کد خبر 1163634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha