پشتوانه شرکت های دانش بنیان را تقویت کنیم

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها با بیان اینکه باید پشتوانه شرکت های دانش بنیان را تقویت کنیم، گفت: شرکت های دانش بنیان باید خروجی فعالیت شان را ملموس ارایه دهند.

احمد علیرضا بیگی با اشاره به شعار تولید دانش بنیان اشتغال آفرین گفت: در هر چیزی که منفعت دیده شود، احیا و زنده می شود ولی اگر ما منفعت را تعریف نکنیم و بخواهیم با آب ریختن چاه را مایع دار کنیم هیچ وقت آب در این چاه جمع نمی شود یعنی باید چاه را خودش مایع داشته باشد.

 

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعداد زیادی مقاله، پایان نامه، تحقیقات و پروپزال های علمی و دانشگاهی داریم ولی عملا نفع اینها در تولید دیده نمی شود و تولیدکننده ما در به در دنبال طراح چینی و شرکت های دانش بنیان است که در چین برای آنها تولید و طراحی می کنند.

 

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم چنین قابلیتی را در کشور داشته باشیم تولیدکننده مان به جای اینکه به دنبال شرکت های دانش بنیان چینی باشد به راحتی از شرکت های دانش بنیان خودمان استفاده می کند.

 

بیگی بیان کرد: شرکت دانش بنیان باید خروجی فعالیت خودش را ملموس ارایه دهد و باید این را بپذیریم که شرکت های دانش بنیان چون جوان هستند و پشتوانه اعتباری چندانی ندارند باید این پشتوانه را توسط پارک های علم و فناوری ایجاد کنیم ولی در عین حال نباید به این سمت برویم که در بحث حمایت از آنها فقط پول پاشی کنیم و هیچ گونه حمایت دیگری از آنها نداشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید پشتوانه این شرکت ها را تقویت کرد که بتوانیم به آنها تکیه کنیم.

کد خبر 1165511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha