دستگاه قضایی در راستای رونق صادرات در مرزهای کردستان در کنار دولت خواهد بود

دادستان مرکز استان کردستان گفت: دستگاه قضایی با کمال حساسیت و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای رونق صادرات در مرزهای استان در کنار دولت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان در کارگروه توسعه صادرات استان، کردستان را از استان‌های شاخص و قطب کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» باید با پیوند محوربودن قطب کشاورزی و مرزی‌بودن سهم خود در تحقق شعار سال را ایفا کنیم.


 

وی اعلام کرد: دستگاه قضایی با کمال حساسیت و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای رونق صادرات در مرزهای استان در کنار دولت خواهد بود و با توجه به میزان بالای تولیدات محصولات کشاورزی و مشکلاتی که در مرز داریم، انتظارات از دستگاه قضایی استان برای رفع این مشکلات و توسعه و رونق صادرات در یک کارگروه ویژه بررسی و اعلام شود.


 

جباری خاطر نشان کرد: کمیته ایمنی و ارتقای مرز هم در کنار دیگر کارگروه‌ها اقدامات خوبی در راستای رفع مشکلات گذشته مرزهای استان انجام داده است.


 

دادستان مرکز استان کردستان گفت: یکی از اقدامات برجسته در مرز باشماق مریوان پیگیری موضوع تملک اراضی و املاک مورد نیاز این مرز است که در زمینی در حدود ۲۵ هکتار با رعایت تمام مسایل ایمنی و انتظامی و غیره به محوطه گمرک مرز اضافه می‌شود.


 

جباری عنوان کرد: مرز باشماق استانداردهای لازم ندارد لذا باید هرچه سریع‌تر با همراهی و هماهنگی تمام دستگاه‌ها این مرز را به استانداردهای لازم برسانیم.


 

وی تصریح کرد: دادگستری کردستان سال گذشته به حوزه صادرات و واردات از مرزهای استان ورود کرد، دو جرم در حوزه مبادلات مرزی در مرزهای استان صورت می‌گیرد که جلوگیری از آنها ارزآوری برای کشور و رونق صادرات و حمایت از مبادلات مرزی را به دنبال دارد.


 

دادستان مرکز استان کردستان با تاکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات باید به چرخه بانکی کشور بازگردد، اضافه کرد: حمایت‌های بی‌بدیلی از صادرات انجام می‌شود و بازرگانان و صادرکنندگان باید به تعهدات خود در قبال این حمایت‌ها عمل کنند.
 

کد خبر 1165950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha