هیچ افزایش قیمت مصوبی برای نان وجود نداشته است

اورانی با بیان اینکه افزایش قیمت نان صرفا در کارگروه گندم، آرد و نان بررسی و تصویب می شود، گفت: در مورد نان هیچ گونه افزایش قیمت مصوبی اخیرا وجود نداشته و اگر موردی وجود داشته باشد تخلف گرانفروشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا اورانی» با بیان اینکه افزایش قیمت نان صرفا در کارگروه گندم آرد و نان بررسی و تصویب می شود، گفت:قیمت مصوب، نوع پخت و وزن نان بایستی در تابلوی قیمت هر نانوایی در معرض دید مشتریان باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مورد برنج خصوصا انواع ایرانی و مرغوب، افزایش قیمت قبل از سال اتفاق افتاده است، عنوان کرد: که از مبادی تولید و شالیکوبی ها و انبارها شروع می شود و در این سطح معمولا قیمت بر اساس عرضه و تقاضا می باشد.

 

وی تصریح کرد: عمده فروشان و خرده فروشان در خرید و فروش برنج موظف به رعایت ضرایب سود مصوب عمده فروشی و خرده فروشی هستند که ملاک عمل فاکتورهای خرید معتبر می باشد.

 

اورانی با اشاره به اینکه در خصوص نانوائی هایی که اعلام می کنند آرد آزاد میخریم و اقدام به گرانفروشی می کنند تماما تخلف است، افزود: مراتب پیگیری شده و جمعا ۴۴ مورد شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی پلمپ گردیده اند، بدیهی است با موارد مشابه نیز برخورد قانونی خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد:در کارگروه اقدام مشترک با ریاست استاندار محترم و در شهرستانها فرمانداران محترم، محل برنامه ریزی، اولویت بندی، و اقدامات مشترک برای همه دستگاههای نظارتی است.

 

اورانی با اشاره به گشت های مشترک بازرسان سازمان جهاد کشاورزی با روسای شعب تعزیرات حکومتی گفت: پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت عمومی، بسج اصناف، اتحادیه های صنفی، اتاق تعاون و یا بازرسان سازمان صمت، به صورت مستمر برنامه ریزی و اقدام می شود و با هرگونه گرانفروشی و یا سایر تخلفات از جمله احتکار برخورد می گردد.

کد خبر 1166519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha