سامانه مشاوره تلفنی ۱۲۹ در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود

رشیدی گفت: سامانه مشاوره تلفنی ۱۲۹ در هفته جاری در استان افتتاح می‌شود و مردم می‌توانند از طریق شماره گیری این سامانه بصورت رایگان و از طریق وکلا مشاوره حقوقی دریافت نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی رشیدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کردستان در مراسم معارفه هیئت مدیره جدید مرکز وکلای قوه قضاییه در استان از افتتاح سامانه مشاوره تلفنی 129 در هفته جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره‌گیری این سامانه بصورت رایگان و از طریق وکلا مشاوره حقوقی دریافت نمایند.

 

 

مسؤل نظارت بر وکلای دادگستری استان کردستان کار وکالت را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: وکلا یاریگر دستگاه قضایی هستند و باید با در نظر گرفتن حق و عدالت دستگاه قضا را در احقاق حق یار کنند.

 

 

وی بر لزوم هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان کردستان در راستای سیاست‌های عالی دستگاه قضایی با دادگستری استان تاکید کرد و افزود: برگزاری جلسات فصلی منظم با مسئولان دادگستری استان و نظارت و بازرسی و آموزش کارآموزان وکالت ضروری است.

 

 

رشیدی از راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی 129 در هفته جاری در استان خبر داد و افزود: مردم سراسر استان می‌توانند از طریق این سامانه بصورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت نمایند.

 

 

در این نشست احکام پنج عضو هیات مدیره و بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کردستان که در انتخابات برگزار شده حائز رای اکثریت شرکت کنندگان شدند، اعطاء شد و اعضاء منتخب نیز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

 

 

در ادامه جلسه انتخابات هیات مدیره جدید با رای مخفی انجام شد و آقای کاظم مفاخری باشماق بعنوان رئیس مرکز، خانم الهیه خالدیان به عنوان نایب رئیس مرکز و آقای سیاوش حیدری به عنوان دبیر و آقای بهروز سلیمانی به عنوان‌ مسئول مالی مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان به مدت یکسال انتخاب شدند.

 

پایان پیام/713

کد خبر 1167264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha