انقلاب اسلامی، دومین موج بیداری اسلامی در دنیا/آگاه‌سازی  بر اساس نیازها و مبانی فطری؛ نیاز امروز محور مقاومت

اکبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، دومین موج بیداری اسلامی در دنیا است، گفت: موج اول بیداری اسلامی با سید جمال الدین اسدآبادی شروع شد و پس از آن هنگامی که امریکا در غرب و شوروی در شرق برای سلطه بر دیگری در حال جنگ بودند و انقلاب شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین اکبری، معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» رادیو گفتگو درباره تاثیر مجاهدت سرداران و سربازان محور مقاومت از جمله شهید قاسم سلیمانی بر بیداری جوامع اسلامی به بیان توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، دومین موج بیداری اسلامی در دنیا است، گفت: شاید بتوان گفت موج اول بیداری اسلامی با سید جمال الدین اسدآبادی شروع شد و پس از آن هنگامی که امریکا در غرب و شوروی در شرق برای سلطه بر دیگری در حال جنگ بودند و تصور ایجاد یک کشور مسلمان مستقل وجود نداشت، انقلاب اسلامی شکل گرفت. در این شرایط هر دو قدرت سلطه جهانی علیه جمهوری اسلامی متحد شدند و در دفاع مقدس، به اهدافی که خواستند نرسیدند، از این رو دنیا به نوعی به پاسخ پرسش خود رسید که اگر یک کشور با اراده قوی و با اتکا به ملت خود باشد، می تواند روی پای خود بایستد.

 

وی در این باره که آیا شهید سلیمانی روی محور مقاومت تأثیر گذاشت یا این‌که جریان مقاومت شخصیتی مانند شهید سلیمانی ساخت، توضیح داد: مقاطع زندگی جهادی این شهید والا مقام در سه برهه تاریخی شکل گرفت. مقطع نخست آن دوران دفاع مقدس بود که از نظر من ایشان در جهاد احیا شدند و احیاگر بودند و بر آن دوران بسیار تاثیرگذار بودند. تجربه بعدی او در دوره مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در شهر بود که نقش احیاگر داشت.

 

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در تمام دنیا با اشرار برخورد می شود تا نابود شوند اما سردار سلیمانی تلاش می کند این گروه از جامعه را احیا کند و به دامان خانواده برگرداند، گفت: پس از آن ، حاج قاسم در محور مقاومت حاضر شد چرا که به دستور قرآنی و تکلیف الهی پایبند است و در افق نگاه خود به دنبال استقلال و آزادی ملت‌ها و امت‌ها اعم از مسلمانان، مستضعفان شیعه، سنی یا مسیحی است.

 

وی با اشاره به اینکه عزت‌ و استقلال بخشیدن به انسان‌ها از ویژگی‌های اصلی محور مقاومت است، گفت: پیام مقاومت این است که باید با کمک وعده‌های الهی و آموزه‌های دینی در مقابل دشمن ایستاد و پیام دیگر ظلم نکردن و در مقابل ظلم ایستادن است که همه این پیام ها بر اساس فطرت انسان است. آگاه‌سازی انسان‌ها بر اساس نیازها و مبانی فطری بیش از هر چیزی نیاز امروز محور مقاومت است. آگاهی از این که مقاومت هیچ گاه جنگ را شروع نکرده است، هرگز مهاجم نبوده و عملیات و جهاد ابتدایی را انجام نداده است. اراده مقاومت این نیست که دیگران را بدون دلیل از بین ببرد و تنها زمانی‌که سلطه گران بخواهند به حقوق طبیعی یک ملت تجاوز کنند مقاومت در برابر آنها می‌ایستد.

کد خبر 1169139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha