مهم‌ترین برنامه اوقاف، دانش‌بنیان کردن برنامه‌ها و اقدامات این مجموعه است/ سرمایه‌گذاری کم‌نظیر اوقاف در راه اندازی دامداری تعطیل

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان و حمایت از کنشگران اقتصادی، نوآوری و فناوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی‌فرد» در نشست هم اندیشی و بررسی طرح‌های دانش‌بنیان با حضور شرکت‌های فعال در این عرصه اظهار کرد: اوقاف ظرفیت ناشناخته‌ای دارد که بسیاری از کنشگران اقتصادی و اجتماعی نسبت به این ظرفیت‌ها اطلاعات اندکی دارند. شاید تصور این باشد که اوقاف یک دستگاه مذهبی و متکفل امورات مذهبی، امامزادگان و نهایتا سفره‌داری سیدالشهدا (ع) در ایام محرم است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: البته همه این موضوعات، افتخاری بزرگ برای مجموعه اوقاف و امور خیریه است اما این همه ظرفیت و حوزه کاری سازمان اوقاف نیست.

 

وی افزود: از همان سه سال قبل که دوران مدیریت بنده در این اداره کل آغاز شد، پارک علم و فناوری از نخستین مجموعه‌هایی بود که با آن ارتباط گرفتیم. چون معتقد بودیم پارک علم و فناوری در مظلومیت بوده و به جایگاه خود نرسیده است ضمن اینکه کم توجهی مسئولان و مدیران نیز سبب کم شدن انگیزه جوانان برای نوآوری و خلاقیت می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه یک دولت کوچک است که بسیاری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را به اعتبار اماناتی‌ که مردم در قالب موقوفات به این دستگاه می‌سپارند، در اختیار دارد و مدیریت این مجموعه‌ها نیاز به هوشمندی، به‌روز بودن، پویایی و نوگرایی دارد.

 

وی افزود: گلستان با ۷۱ هزار رقبه رتبه پنجم کشور را دارد و با توجه به تنوع رقبات لازم است که در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری مذهبی، کشاورزی و صنایع پسین و غیره ورود جدی داشته باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان و حمایت از کنشگران اقتصادی، نوآوری و فناوری است.

 

وی در ادامه به راه اندازی دامداری دانش‌بنیان در گلستان با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه و کمک‌های جهاددانشگاهی کشور گفت: این دامداری ۵ سال تعطیل بود و با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی سازمان اوقاف دوباره فعال شد و اکنون بیش از ۴۰ نفر در این مجموعه کار می‌کنند. 

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: یکی دیگر از تفاهم نامه‌ها در حوزه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان مربوط به تولید صنوبر هیبرید گونه مفید است که زمان این تفاهم نامه ۱۰ ساله لست و امیدواریم در سال‌های چهارم و پنجم به تولید بیش از ۶۰۰ هزار اصله نهال برسیم.

 

وی در ادامه بروکراسی‌ زاید در ادارات را از چالش‌های پیش روی فعالیت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: باید این بروکراسی‌ها را برای حمایت و کمک به دانش‌بنیان‌ها برطرف کنیم که این وظیفه دستگاه‌های دولتی و اجرایی از جمله اوقاف است.

 

کد خبر 1169781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha