امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب به فکر سرزمین فلسطین و ازادی ان بودند

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه روز قدس یک روز معنوی و مقدس است، گفت: امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب به فکر سرزمین فلسطین و آزادی آن بودند.

سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگداشت روز قدس گفت: در رابطه با روز قدس  چند نکته به نظرم رسید ابتدا اینکه روز قدس یک روز معنوی و اجتماعی و سیاسی بدانیم . روز جمعه روز عید مسلمانان و روز امام زمان  است اما وقتی به نام  روز قدس نامگذاری می شود تقدس و معنویت ان مضاعف می شود.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز قدس یادگار امام ره است که موسس انقلاب و مقوم نظام اسلامی هستند. ما در سال 2 راه پیمایی سالانه داریم کهی یکی 22 بهمن  است که مربوط به سیاست داخلی است و دیگری روز قدس است که مربوط به سیاست خارجی است که هر 2 مناسبت مهم و جایگاه ارزشمندی دارد.

 

وی تصریح کرد: اما آخرین جمعه سال را روز قدس اعلام کردند زیرا فلسطین از ابتدا مدنظر امام ره بود  و من طلبه بودم یادم هست در مسجد اعظم امام خمینی (ره) بعد از آزادی زندان و حبس فرمودند فلسطین  مقصود است و باید به فکر ان باشیو و این سخن مربوط به سال 43 است که هنوز از پیروزی انقلاب خبر نبود و انقلاب عبد از 14 سال به پیروزی رسید اما امام خمینی (ره) از ابتدا اندیشه فلسطین و آزادی قدس را داشت.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اراضی  مقدس فلسطین در قران ذکر شده است و بعنوان قبلگاه نخستین مسلمانان همیشه مورد توجه مومنان قرار  دارد و پیامبران زیادی در مسجدالقصی قدم نهادند و مدفن پیامبران الهی است.

 

وی گفت: قریب به 74 سال است که این سرزمین فلسطینیان به دست اسراییلی ها غصب شده است و در جغرافیا این سرزمین دارای سابقه تاریخی است در حالیکه اسراییل در 74 سال قبل به نقشه اضافه شده است و چیزی به نام اسراییل در نقشه جغرافیا موجود نبود و اکنون  در این سرزمین جنایات زیادی رخ می دهد که صهیونیست ها  اسراییلی ها مرتکب ان می شوند.

 

وی اظهار کرد: به دلیل قصاوتها و جنایات بی شمار صهیونیست روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در 900 شهر کشور اعلام می کنیم که اسراییل غاصب است و در سرزمین فلسطین روی ارامش را نمی بیند و انشاء الله بزودی اسراییل از صفخه روزگار حذف می شود.

 

 

 

کد خبر 1170215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha