اختصاص بودجه برای تکمیل مجتمع فرهنگی آستارا

ثقتی گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان گیلان برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بندر آستارا بودجه خوبی در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«رضا ثقتی» امروز(پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد،اظهارکرد: استفاده بالقوه و بالفعل از ظرفیت‌های مردمی در اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری برای پیشبرد برنامه‌های خود بهره می‌گیرد.

 

وی با بیان‌اینکه انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری در گیلان وضعیت خوبی ندارند، تصریح‌کرد: احیای انجمن‌ها در اولویت برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

 

ثقتی از تعریف بودجه برای انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری گیلان خبر داد و گفت: این اتفاق پس از ۱۲ سال صورت می‌گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در بندر آستارا اشاره کرد و افزود: در این شورا مسائل مختلفی مطرح و مصوبات خوبی نیز گرفته شد.

 

وی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ و هنر در شهرستان‌های استان گیلان،اظهارکرد: برنامه‌های هفته‌های فرهنگ و هنر از ۱ تیرماه تا ۲۹ اسفند اجرا می‌شود.

 

ثقتی به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حیران نگین ایران اشاره کرد و گفت: برای جشنواره دبیرخانه دائمی تشکیل شده و جشنواره حیران نگین ایران در تقویم برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه‌کرد: در قالب جشنواره حیران نگین ایران ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان گیلان و شهرستان آستارا به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی با اشاره به مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد بندر آستارا، تصریح‌کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان گیلان برای تکمیل این مجتمع بودجه خوبی در نظر گرفته شد.

 

ثقتی خاطرنشان‌کرد: از محل هدفمندسازی یارانه‌ها نیز با تلاش نماینده مردم بندر آستارا در مجلس بودجه‌ای در سال جاری برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی بندر آستارا در نظر گرفته شده که امیدواریم این مجتمع امسال به بهره‌برداری کامل برسد.

کد خبر 1172413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha