اشتغال زندانی از اولویت‌های اصلی هدف‌گذاری شده سازمان زندان‌ها است

الوندی گفت: اشتغال زندانی از اولویت‌های اصلی هدف‌گذاری شده سازمان با هدف ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواه‌های آنها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، الوندی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز کشور و مشاور رئیس سازمان زندان‌ها در شورای هدفگذاری در دومین جلسه شورای اداری در سال جدید که در سالن اجتماعات اداره‌کل کردستان برگزار شد، با برشمردن اولویت‌های ده گانه سازمان زندان‌ها، خواستار توجه و اهتمام جدی برای تحقق این اهداف برنامه‌ریزی شده به عنوان منشور این سازمان شد.

 

 

الوندی تصریح کرد: الویت اصلی و اول، بحث اشتغال زندانی با هدف ایجاد درآمد پایدار برای زندانی و کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده آنها است که امیدواریم مدیران در سال جاری به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

 

این مقام مسئول با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری گفت: انجام فعالیت‌های موثر اصلاحی و فرهنگی در زندانها منوط به کاهش جمعیت کیفری است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های ده گانه تعریف شده خاطر نشان کرد: در حوزه فعالیت‌های حمایتی، اقدامات موثری صورت از جمله فرهنگ‌سازی کمک به آزاد سازی زندانیان غیرعمد و کمک به خانواده بی‌بضاعت زندانیان پذیرفته است.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: به خانواده زندانیان باید نگاه جدی‌تر صورت پذیرد و خانواده زندانیان نیازمند حمایت‌های عاطفی، مشاوره‌های تحصیلی و ... است که امیدواریم در سال جاری با تداوم اقدامات حمایت شاهد گسترش فعالیت‌های حمایتی از خانواده زندانیان باشیم که نتیجه موثر آن کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است.

 

 

مرادفتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک عید سعید فطر به ارائه گزارشی در خصوص خدمات حمایتی در سال گذشته و اقدامات صورت پذیرفته در دوماهه سال جدید پرداخت.

 

 

فتحی در این جلسه خواستار حمایت و توجه ویژه به اعتبارات، کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات لازم برای توسعه فضاهای آموزشی، اشتغال و همچنین برنامه‌های حمایتی از خانواده زندانیان شد.

 

 

در پایان این جلسه ضمن ارائه گزارش مدیران عامل انجمن حمایت زندانیان استان و ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات، از زحمات و تلاش‌های انجمن‌های سطح استان با اهداء لوح سپاس توسط مدیرکل و با حضور مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز کشور، قدردانی شد.

 

 

همچنین در این جلسه با اهداء خط نفیس استاد علی اشرف زانیار از اساتید خوشنویسی استان و مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان سنندج از حضور ارزشمند مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در این جلسه قدردانی شد.

کد خبر 1172453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha