پاک دستی مدیران در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی ضروت دارد

آل هاشم با تاکید بر تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع گفت: جامعه نیازمند مدیرانی پاک‌دست در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در جمع معلمان نظام آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: هزینه در آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت، سرمایه گذاری بلندمدت و تمدن ساز است.

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در تکریم شخصیت معلم تراز انقلاب گفت: برای داشتن کشوری غنی و سربلند و مردم فهیم و شجاع باید زیرساخت‌های اصلی جامعه درست شود و این زیر ساخت‌ها در نظام آموزشی و در دوران کودکی و نوجوانی درست می‌شود.

وی با اشاره به لزوم پاک دستی مدیران در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی گفت: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی‌ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه‌های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع از اهداف و راهبردهای نظام اسلامی است اضافه کرد: شکوفایی نظام آموزشی بر پایه آموزه‌های اسلام و انقلاب با نقش آفرینی معلمانی است که خود با تربیت اسلامی فعالان جبهه انقلاب پا به عرصه تعیلم و تربیت گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس ابتدایی به لحاظ تاثیرپذیری کودکان از آموزه‌های دینی و تربیتی گفت: جامعه شناسان آموزش و پرورش را مهمترین نهاد دریک جامعه موفق می‌دانند چرا که جنبه‌های اعتقادی، اجتماعی، فکری و جسمانی زیرنظر این نهاد مهم شکل گیری و استخوان بندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ابر چالش نظام آموزشی است که باید با راهکارهای درست، سنجیده و در راستای ارتقای انگیزه معلمان و کاهش مشکلات معیشتی آنها چاره اندیشی شود.

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه معلمان باید به لحاظ علمی و فنی به روزترین افراد جامعه باشند ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان و بهره‌گیری از تجارب افراد صلاحیت دار و بازنشسته و جانشین پروری و همتا سازی از دیگر مسائلی است که باید در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اجتناب از مدیریت ذره بینی در آموزش و پرورش و گفت: نباید به کارهای جزیی سرگرم شد بلکه باید در سطح کلان تصمیم های بزرگ گرفت تا بهره وری زیر مجموعه نیز افزایش یابد و نباید کلیات را فدای جزییات کرد.

کد خبر 1173374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha