مهلت ثبت نام حوزه علمیه خواهران قم تا پایان اردیبهشت /اشتغال به تحصیل سه‌ هزار طلبه در مدارس حوزه علمیه خواهران قم

سرپرست حوزه علمیه خواهران قم با اشاره به مهلت ثبت نام حوزه علمیه خواهران قم تا پایان اردیبهشت گفت: در حال حاضر سه هزار طلبه در سطوح مختلف در مدارس حوزه علمیه خواهران قم به تحصیل مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، زهرا عزیزاللهی امروز(دوشنبه ۱۹اردیبهشت)  در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حوزه علمیه خواهران استان از نیمه فروردین آغاز شده است گفت: خواهران علاقه‌مند تا پایان اردیبهشت برای ثبت نام فرصت دارند.

 

سرپرست حوزه علمیه خواهران قم ادامه داد: وی افزود: آزمون پذیرش داوطلبان ۲۱ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی به مرحله مصاحبه راه می‌یابند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران استان قم شامل ۲۰ باب مدرسه است که در مقاطع سیکل، دیپلم و سطوح ۲ و ۳ و ۴ طلبه می‌پذیرد.

 

عزیزاللهی با بیان این‌که تاکنون ۲ هزار و ۷۸۵ طلبه از مدارس علمیه خواهران قم فارغ‌التحصیل شده‌اند،‌ تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار طلبه در سطوح مختلف در مدارس حوزه علمیه خواهران این استان به تحصیل مشغول هستند.

 

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر مجموعه حوزه‌های خواهران استان قم شامل شهرهای قم، کاشان، آران و بیدگل هست، بیان کرد: چهار مدرسه از مقطع سیکل،‌ هفت مدرسه مقطع سطح سه و ۱۰ مدرسه مقطع سطح ۲ پذیرش دارند.

 

عزیزاللهی با اشاره به این‌که آزمون مرکز مدیریت خواهران کشور سراسری است، افزود: ظرفیت به تناسب امکانات است و در تمام مقاطع پذیرش صورت می‌گیرد وبه‌طور متوسط حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر برای مدارس استان قم پذیرش خواهند شد.

 

سرپرست حوزه علمیه خواهران قم ادامه داد: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در سال تحصیلی جدید مدرسه‌ای برای پذیرش در مقطع سیکل به مدارس حوزه خواهران در قم اضافه می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که حوزه علمیه به دنبال تربیت طلبه مهذب، بابصیرت و کارآمد است، گفت: هر چه گرایش به ثبت‌نام و ورودی حوزه از آمار بالاتری برخوردار باشد، ثمره آن تربیت نیروی کارآمد است.

 

عزیزاللهی افزود: همچنین ۲۰۰ طلبه خواهر جذب مدارس شده‌اند که از این تعداد درصد بالایی مربوط به قم است.

 

کد خبر 1173654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha